fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

חופשת הלידה הסתיימה? הגיע הזמן לחפש מטפלת!

 אם זה רק היה תלוי בך, היית ממשיכה לגדל את תינוקך. הרצון לשוב לעבודה, להמשיך לטפח את הקריירה ולהתפרנס בכבוד, לא ממש משאירים לך ברירה אלא לחפש מטפלת. רגע לפני שאת משקיעה את כל כולך בחיפוש אחר מטפלת חמה ורגישה לתינוקך, קחי איתך כמה טיפים לדרך.

דגשים חשובים לריאיון העבודה עם המטפלת

אם תחשבי על זה, את והמטפלת חולקות את אותה המטרה: שתיכן רוצות לעבוד! בשביל שתוכלי לשוב אל מקום העבודה שלך לאחר חופשת הלידה, עליך למצוא מטפלת – אמינה ומסורה. תהליך חיפוש מטפלת אולי לא פשוט (בעיקר רגשית), אך עם אימוץ הטיפים הבאים תוכלי לייעל אותו פלאים:

·        בקשי המלצות על מטפלות מחברות, שכנות ונשים שעובדות איתך. במידה ואינך מצליחה ללקט המלצות מהמעגל הקרוב אליך, פני אל קבוצות בפייסבוק. שימי לב כי את מלקטת את ההמלצות מקבוצה של העיר / שכונת המגורים / הורים למען הורים, ולא מקבוצה של מטפלות.

·        בכדי להבטיח כי ישנה התאמה בסיסית בינך ובין המטפלת, ערכי ריאיון טלפוני לפני המפגש בביתך. מעבר להתרשמות הכללית, תאמי עם המטפלת ציפיות באשר להיקף המשרה, השכר, אופי העבודה והאם יש צורך בטיפול באחים נוספים. כדאי ואף רצוי לבקש מהמטפלת מספר טלפון של הורים שאת ילדיהם היא גידלה. שוחחו איתם וקבלו מהם חוות דעת אמינה ואובייקטיבית על המטפלת.

·        בריאיון הפרונטלי, חשוב שתעניקי למטפלת את התחושה כי היא רצויה בביתך. אין מקום לדיסטנס, אך יש מקום לגבולות. כבדי אותה, שקפי בפניה כי את מאמינה ובוטחת בה, כך שהיא תוכל להביא את הגרסה הבטוחה, הכנה והאותנטית ביותר לריאיון העובדה.

"את נשמעת לי מקסימה! תוכלי להתחיל ביום ראשון?"

המטפלת נשמעת לך מקסימה ולבבית? זהו כבר סימן טוב. עם זאת, מומלץ מאד שלא לבחור מטפלת על סמך התרשמות טלפונית בלבד. אחרי שיחת הטלפון (שאפשר בהחלט לקרוא לה ריאיון טלפוני), הזמיני את המטפלת לריאיון פרונטלי – אצלך בבית. חשוב מאד שתכירי את המטפלת, ש"תרגישי" אותה ובעיקר – שתוכלי להתרשם מהגישה הכללית שלה.

תאמי עם המטפלת יום היכרות בביתך, וחשוב שתדגישי בפניה כי זהו יום היכרות ולא קבלה רשמית לעבודה. העריכי את המטפלת בהתאם לפרמטרים הבאים:

·        האם היא יכולה להתחייב לטווח הארוך?

·        התענייני מדוע היא בחרה לעסוק דווקא בטיפול בילדים

·        מידת ההתעניינות שלה בתינוק (ניגשת אליו בהתלהבות או מרגישה לך מרוחקת?)

·        עוצמת הקול (חזקה או נעימה?)

·        הגישה הכללית שלה לטיפול וגידול התינוק

·        חשוב מאד: אל תתעלמי מתחושות בטן – לטובה ולרעה

ניסיון המטפלת – מי תרצי שתגדל את תינוקך?

סביר כי תקבלי פניות מבחורות צעירות בנות 20, אימהות טריות וגם סבתות לנכדים. קיים מגוון רחב של "סוגי מטפלות", כאשר ההמלצה אליך היא להתמקד בפניות המגיעות ממועמדות עם ניסיון בגידול ילדים. חשוב להדגיש כי הניסיון יכול להיות כזה שנרכש במסגרת מקצועית (לדוגמא: גננת / עוזרת גננת / מטפלת בפעוטון), אך גם ישנן נשים שרכשו את הניסיון שלהן כאימהות והן יכולות להיות מטפלות נפלאות.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.