fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

כבדו את תגובת ילדכם!

כבדו את תגובת ילדכם!

זה לא חשוב רק לבנות, זה חשוב גם לבנים וזו דרך נהדרת להתחיל ללמד הסכמה בגוף.
למה?
ובכן, בתרחיש ההכרחה בחיבוק או נשיקה, זה יכול לשלוח מסר ממש מבלבל למוח הפעוטות שמתפתח, שנראה ככה:
"המממ, אמא אומרת שאני לא נותנת לאף אחד לגעת בי אם זה גורם לי להרגיש לא נעים. כרגע, אני לא מעוניינת במגע עם סבא, אבל אני מבינה שאני כן אמורה להתעלם ממה שאני רוצה כדי שאמא וסבא שמחו"

מבלבל, נכון????

אז מטרה לטווח ארוך:
למדו את הבנות שלכם ואת הבנים שלכם להקשיב לגוף שלהם ולהעצים אותם להיות אמיצים מספיק כדי לא לתת לאף אחד לגעת בהם אם זה לרגע גורם להם להרגיש לא בנוח.
גם אם זה רק משחק והבן שלך משתולל עם אבא והוא מבקש די. חשוב לכבד ולהפסיק. הם צריכים ללמוד להקשיב גם, מנגד, לכל איתות של האחר כשהוא לא מרגיש בנוח עם מגע.

היו עקביים, תמיד תקשיבו לפעוט שלכם ועכשיו יותר מתמיד. הרי לא יכול להיות שהילד לא אוהב את סבא או לאפשר חיבוק לסבא, הרי היינו מבודדים בבית בסופו של דבר.
כשאתם עוברים בחזרה לראות את קרובי המשפחה, תנו לילדכם את הביטחון את בחירת ההורות שלכם ומה עושים כשמישהו דוחף לחיבוק.
תדעו, למרות כל הדיפה מחיבוק שאתם עשויים לקבל, אתם עושים את הדבר הנכון ונותנים לילד שלכם להחליט איזו רמה של מגע גופני הוא בסדר ואיזה לא, כבר מההתחלה!

 
ובנימה אישית, היות והילדים הם שיקוף שלכם, מזמינה אתכם להתבונן איזה מגע אתם מאפשרים לעצמכם ברגעים שאתם לא רוצים בו? בין אם זה הילד שמושך אתכם בחולצה ואתם מתעלמים או בקשה של הילדה לשבת עליכם כשאינכם בנוחות כרגע לאפשר זאת אבל עדיין עושים זאת. הילדים שלכם מרגישים אתכם ושפת הגוף שלכם ויודעים מתי זה לא נעים לכם, גם אם לא תגידו. ברגע שלא תשקפו זאת ותתעלמו מהתחושות האותנטיות שלכם באותו רגע, אתם גם מלמדים במסר עקיף, שיש מגע שלעיתים יכול להיות לא מתאים לסיטואציה אבל עדיין אני צריך לתת אותו. תראו כמה אחריות הורית יש לכם
 
זה בסדר לומר "לא" למגע גם לילד שלכם, אם זה לא מתאים לכם!

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.