fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

5 דברים שאפשר לעשות עם הילדים בסגר

כל פעם שישנו סגר אתם נאלצים להתמודד עם שגרה לא ממש פשוטה: הילדים בלי מסגרת אך אתם עובדים מהבית, הם מלינים כי משעמם להם ואתם רק מייחלים לפתיחת מסגרות החינוך מחדש. 

עד שתתגבש אסטרטגיית היציאה ותוכרז החזרה המלאה לשגרה, אתם צריכים למצוא דרך (ים) להעסיק את ילדכם. הורים יקרים, לפניכם 5 פעילויות שונות שתוכלו לעשות עם הילדים בתקופת הסגר:

1.סדרו את ארונות הבגדים

אפשר רק לנחש כי זו הייתה הפעילות הראשונה שעשיתם בימי הסגר הראשון. עם זאת, עברה כמעט שנה מאותו סגר, כך שסביר להניח כי סידור הארון מחדש לא יזיק. גם אם הילדים לא ממש יכולים לסייע לכם בקיפול הבגדים, תוכלו להפעיל אותם ותופתעו בעצמכם עד כמה הם יתלהבו מהפעילות המשותפת:

  • בקשו מהם למיין פריטים לפי צבעים (את כל החולצות הלבנות על השולחן, את כל החולצות בצבע כחול על הכיסא)
  • מיון הפריטים לפי פריטי קיץ וחורף: "את כל החולצות עם השרוול הארוך תניח לידי…"

2.אלבום תמונות קורונה

אז נכון, אולי אין לכם כל עניין בלתעד ולהנציח את התקופה המאתגרת, אך מדובר על מזכרת משפחתית נפלאה שתעלה על פניכם חיוך (אם לא מחר, בעוד כמה שנים…). בחרו מספר תמונות אהובות מתקופת הקורונה: בסגר, בבידוד, בחגים שחגגתם בחיק המשפחה, מפעילויות שעשיתם יחד וכן הלאה. באפשרותכם לעצב אלבום דיגיטלי, אך גם ניתן לפתח תמונות ולשלב אותן באלבום ה"קלאסי"-מסורתי.

 

3.חבילה עוברת עם חידות חינוכיות

הנה לכם רעיון נפלא נוסף לפעילות ביתית: רגע לפני שאתם זורקים את עיתוני סוף השבוע, חכו. הכינו לילדכם חבילה עוברת חינוכית ובעלת ערך מוסף. מי שיגיע אחרון לחבילה יזכה בפרס (שאותו הוא כמובן יחלוק עם אחיו). שלבו בתוך החבילה חידות ומסרים חינוכיים המתאימים לילידים, לדוגמא:

  • מנהגים בחגים
  • 3 דברים טובים שיש בך/באחיך
  • תרגילי חיבור פשוטים
  • השלם את המשפט: "מה ששנוא עליך…" ועוד…

 

4.שעת לימוד יומית  

פעילויות ביתיות בתקופת הסגר יכולות (וצריכות) להיות מלמדות. תכננו כבר בתחילת השבוע עם ילדיכם מה תלמדו במהלך השבוע. אפשרו להם להביע בפניכם מה מעניין אותם ומה הם ירצו ללמוד. אז לא, אינכם צריכים לפתוח אנציקלופדיה או להעביר להם שיעורים פרונטליים, אלא שתוכלו להעשיר את עולמם באמצעות ויקיפדיה, סרטונים חינוכיים ביוטיוב וכן הלאה. דוגמאות לנושאים יומיים שתלמדו:

  • יום א' – אוקיינוס
  • יום ב' – חיסון
  • יום ג' – מדוע חוגגים את פורים וכן הלאה…

 

5.יצירה, יצירה ושוב יצירה

לא משנה כמה עבודות יצירה עשיתם בחודשים האחרונים, הילדים לא יודעים מהן שובע. צבעי עיפרון, טושים, צבעי גואש, עיסות נייר, גזירה והדבקה, מדבקות ודביקי – הכל תופס! מעבר לכך שהילדים נהנים מההתעסקות עם החומרים, הרי שיצירה היא כלי נוסף לביטוי רגשי. חזקו את ילדיכם על עבודותיהם והתגאו בהם בפני סבא וסבתא, החברים והגננת.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.