fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

צעצועים לילדים צעירים

בניגוד לנראה, בחירת צעצוע המתאים לילד היא לעיתים משימה קשה עבור ההורים. כדאי לבחור צעצוע שלא רק יעניק הנאה רבה, אלא גם יפתח את חושיו וכישוריו של התינוק

צעצועים לפעוטות – מהם הסוגים?

בחיי ההורים, כבר מהחודשים הראשונים לחייו של הילד, יש רצון לפנק אותו. לרוב מדובר בצעצועים שלא תמיד נבחרים בהתאם לגיל הפעוט, אפשר לראות שהילדים שלנו איבדו את המתינות. הם רוצים את כל הצעצועים כאן ועכשיו. חשוב לציין כי אין חלוקות או סיווגים של צעצועים עבורם. מספיק שצעצוע ימשוך את עיניהם והם רוצים שיהיה באוסף  שלהם.

הורים רבים נכנעים לעיתים קרובות למצבים כאלה ואומרים כי הם לא אוסרים על ילדם דבר. ברור שזו גישה שגויה. באופן זה הפעוט מתפנק ובמקביל מראה שאם הוא רוצה משהו הוא יקבל אותו ללא כל מאמץ, וכשצריך – הוא יכריח אותו בבכי או בצרחות לרכוש לו את הצעצוע. כאן תוכלו לראות בבירור עד כמה חשוב תפקידם של ההורים, להראות לו שיש מגוון רחב של  צעצועים ולא תמיד כל אחד מהם צריך להיות בחדר שלו.

ניתן לחלק ילדים למספר קבוצות. תת תגובתי, שמתמקדים בדבר אחד ואינם זקוקים לגירויים אחרים כדי לפעול לפיהם. עבור הקטנטנים הללו, הצעצוע המושלם יהיה משחק חינוכי, או משחק יצירתי שישפיע באופן חיובי על התפתחות הדמיון והיצירתיות שלהם. ערכה של מהנדס קטן או משחק יצירתי של בתחום האומנות יכולה להיות בחירה מצוינת. יש המון אפשרויות! ילדים תת-תגובתיים נוטים יותר להגיע לאנציקלופדיות לילדים ולחידות רב-אלמנטיות.

ילדים שמרבים להתנועע  הם כל אותם קטנטנים אשר, באופן דיבור, נושאים אנרגיה. הם צריכים מקום כדי להשתגע, ולכן עבורם יתאימו צעצועים שיצטרכו להוציא בהם אנרגיה כמו, טרמפולינה לגינה או אופניים.  ילדים בעלי כישרונות אמנותיים ומי שאוהב לבנות עם קוביות יעדיף צעצועים אינטראקטיביים. כהורים, עלינו להבטיח שלילדינו תהיה גישה למגוון צעצועים, אשר יתרמו להתפתחותם ברמות רבות.

חלוקת הצעצועים לפי החומר ממנו הם עשויים

הקטגוריות אליהן ניתן לחלק צעצועים הם בהחלט החומרים המשמשים לייצורם. בעבר, קוביות או לגו היו עשויים עץ.  נכון לעכשיו, צעצועי עץ אינם שונים בהרבה מאלה שהיו פעם, כיום הם פונקציונליים יותר.ומגיעים במגוון צורות וגדלים, הורים רבים בוחרים בקטגוריה זו של צעצועים. לדעתם הם טובים בהרבה מגאדג'טים מפלסטיק זוהרים.

צעצועי פלסטיק הם כיום סוג הצעצוע הפופולרי ביותר לילדים. למה?  הייצור שלהם זול, ופשוט, בעיני הורים רבים פלסטיק הוא לא חומר מספיק טוב, וזאת בשל העובדה שלעתים קרובות יותר ויותר אנו מקבלים מוצרים מזויפים מסוגים שונים ישירות ממפעלים בסין. לרוב, הם מיוצרים באמצעות כימיקלים והצעצועים צבועים בצבעים שלא מאושרים עבור תינוקות וילדים  וילדכם מכניסים אותם לפה, לכן לא פלא שבשלב מאוחר יותר מתגלה שצעצוע מסוים גרם לאלרגיות לילדך, שפעת או תגובות אחרות שמשפיעות לרעה על בריאות הילד. 

צעצועים מבד פותחים קטגוריה נוספת. לרוב מדובר בבובות שחייבים להיות בחדר של כל פעוט. התינוק משתמש בהם לעיתים קרובות מאוד כצעצוע חביב בזמן שנרדם, והוא גם חברו הראשון. צעצועי בד עמידים במיוחד.  בבחירת צעצוע קטיפה לילד עלינו לשים לב במיוחד לתפירה – עליהם להיות חזקים מאוד כדי שהפעוט לא יקרע אותם לגזרים. בנוסף, המילוי חייב להיות גם בטוח לחלוטין, במידה והילד יצליח לקרוע את הצעצוע. כדאי לשים לב לתכונות מוצר כמו עיניים ואף,  שיהיו תפורים חזק שילדכם לא יצליח לתלוש אותם ולהכניס לפיו.

הסוגים האחרונים הם צעצועי נייר וקרטון. אלה כוללים כל מיני משחקי קופסא, חידות או קלפים, יותר ויותר, בחנויות ניתן לראות בתים לצביעה וקיפול, בהם תוכלו לבלות מאוחר יותר, או שהם יכולים לשמש בתי בובות. היתרון של צעצוע מסוג זה הוא בעיקר העובדה שהוא מתכלה ואקולוגי.

סיווג צעצועים עקב פונקציונליות

הורים רבים נוקטים בדרך הקלה בכך שהם נותנים לילדם לשחק בניידים ובטאבלטים, אך זו אינה ההתנהגות הטובה ביותר. צעצוע לילדים צריך לכלול את כל בני המשפחה, במיוחד בשנים הראשונות לחייו של הילד. למה?  מההתחלה ילמד הפעוט שיתוף פעולה, תחרות בריאה וחשיבה אנליטית. כדאי גם ללמד את הילד במקביל שזמן המשחק המשותף אינו בזבוז זמן. משחקי קופסא צוברים פופולריות כבר כמה שנים, וכל זאת מכיוון שהם בעיקר הפתרון המושלם להנאה גדולה לכל המשפחה. 

כמובן שקוביות ויצירות הם משחקים קלאסיים. משחקים בקוביות מאוד מהנים ומאפשרים ליצור בניינים שטרם נראו בעולם. אולי העניין בצעצועים אלה יהפוך לתשוקה, ובעתיד ילדינו יישמו פרויקטים כמהנדסי בנייה. לעתים קרובות יותר ויותר ניתן לראות קוביות עץ על מדפי החנויות , היתרון הגדול ביותר שלהם הוא העובדה שהילד יכול לשחק איתם באופן עצמאי ובמשותף עם ההורים וילדים נוספים.  למשחקי קופסא  יש השפעה חיובית על התפתחות המוטוריקה העדינה, הדמיון והחשיבה האסטרטגית, משחקי קופסא מלמדים על סבלנות, שלעתים קרובות לפעוטות חסר.  בנוסף, הם מפתחים תיאום עין-יד, פאזל למשל הוא משחק  שכל המשפחה יכולה לשחק יחד.

חיות פרווה ובובות, מעצבות את עולמו של ילדנו, על ידי לימוד התנהגות חברתית, ילדים מרבים לראות בבובה חבר אהוב, ילדים מספרים לבובה על החוויות שעברו ומספרים לה סיפורים מעניינים, יש נטייה לחשוב שבובות הן בעיקר צעצועים לילדות, אך הן יכולות לשמש גם בנים שישחקו איתן.

מה לחפש כשקונים צעצועים לילדים?

קודם כל, עלינו לשים לב לתכונות המוצר. על הצעצוע לחנך ולפתח את הילד. בנוסף, עליו לגייס אותם לאורח חיים פעיל ולעורר את המוח ,צעצוע טוב מעסיק את הילד לפעול כמה שיותר.  הבחירה הטובה ביותר תהיה צעצוע חינוכי, משחקי קופסא או קוביות עץ פשוטות. ללא קשר למין, הם ישפיעו לטובה על התפתחות הילד.

חשוב גם להתאים צעצועים לגיל הפעוט. איננו יכולים להשלות את עצמנו שילד בן שנה יוכל לבצע פעילויות מתקדמות שטרם עסק בהן. אם לא נבחר צעצועים בהתאם להתפתחות הילד שלנו, בטוח שהוא ישתעמם מזה במהירות, ונבזבז כסף על משהו שנמצא ללא שימוש. אולם הדבר החשוב ביותר הוא בטיחות הילד.   חשוב לנו – ההורים – לדעת לקרוא את הסימונים על האריזה. לא משנה אם זה יהיה צעצוע חינוכי או כל דבר אחר, למרבה הצער, משחקים רבים מגיעים ממפעלים אסייתיים שאינם בטוחים ואינם בעלי אישורים מיוחדים

כל צעצוע לילדים צעירים צריך לשאת לפחות אחד מהסימנים הבאים:

  • CE –  פירושו שהצעצוע הופק בהתאם לתקני האיחוד האירופי. זה צריך להיות על מוצרים המיועדים לילדים מתחת לגיל 14,
  •  EN – זהו תקן אירופי המגדיר בקפדנות את תקני הבטיחות של צעצועים
  •  PEFC – זהו סימן על צעצועי עץ המעיד שהם עשויים עץ מיערות מוסמכים,
  •  FSC – זהו תווית עם אותו קוד כמו PEFC,
  •  GOTS – סימן לכך שהצעצוע עשוי מכותנה אקולוגית,
  • צעצועים בטוחים – אלו צעצועים שיוצרו על פי גילם והתפתחותם של ילדים קטנים וגדולים.

תנו לילדכם לבחור את הצעצוע בעצמם

ככל שהילד מבוגר יותר, כך הוא עצמאי יותר. לכן, על פי הגיל, הפעוט אמור להיות מסוגל להחליט לגבי הצעצוע שהוא היה רוצה לקבל. אם זה יהיה צעצוע חינוכי או רובוט מתקדם טכנולוגית – זה לא משנה. הילד שלנו יודע היטב מה הוא רוצה, מה הוא צריך ומה הוא מצפה מהצעצוע. זה לא אומר שאין לנו כל השפעה על מה שהפעוט יבחר. מהשנים הראשונות לחייו של הילד, עלינו ללמד אותם כי בחירות צריכות להיות מכוונות, ולא מונעות על ידי דחף או העובדה שלכולם יש.

אנו יודעים מניסיון שקל יותר לכתוב מאשר לעשות זאת, אך האמינו לי – ניתן לעשות זאת. פתרון טוב יהיה קופה לחיסכון בכסף עבור צעצועים יקרי ערך. כדאי לנסות ליישם זאת במקרה של ילדים קטנים, כי לאורך זמן זה יכול רק להיות טוב עבורם. 

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.