fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

עולה כיתה: טיפים לבחירת הגן הראשון לילד

החלטתם לרשום את ילדיכם למסגרת חינוכית פרטית? מצד אחד, אתם חשים הקלה גדולה שכן אתם אלו שתבחרו את המסגרת. מצד שני, הידיעה כי אתם מעבירים את ילדיכם מהחממה הביתית אל מסגרת גדולה, מציפה חששות (ואם לומר את האמת – טבעיים).

משאלתכם כהורים היא להבטיח שהגן יעטוף, יעצים ויגדל את ילדיכם באהבה. המוכנות הרגשית שלכם לרשום את ילדיכם לגן פרטי, מעידה כי גם אתם גדלתם (צמחתם), ולא רק ילדיכם. שימו לב כי רישום לגן פרטי מתחיל שנה מראש. כלומר, במידה ואתם מעוניינים שילדיכם יכנס לגן בספטמבר 2021, עליכם להבטיח הרשמה שנה מראש. אז איך בוחרים את הגן הראשון לילד?

הצוות החינוכי: מי עתיד לגדל את ילדיכם?

התרשמות מגן הילדים מחייבת אתכם להגיע פיסית אל הגן. בשום פנים ואופן אל תסתמכו על המלצות שקיבלתם (גם אם קיבלתם אותן מאנשים קרובים). חשוב שתרגישו את הגן, את הצוות ותתרשמו בעיניכם מהמקום בו עתיד לגדול ילדיכם.

לרוב, בגן פרטי קטן (עד 30 ילדים), הצוות יורכב מ-3/4 מטפלות וגננת אחת. חשוב לוודא אל מול מנהלת הגן כי אכן ישנה גננת מוסמכת. הסתובבו בגן ובחנו את הדברים הבאים:

  • איך הגננת והמטפלות מדברות אל הילדים? (בכבוד ובנועם / בכעס ובחוסר סבלנות)
  • האם הצוות מפוזר במוקדים שונים בגן, או שישנה התקבצות של מטפלות במטבח בזמן שהילדים משחקים
  • עד כמה המטפלות "רואות" את הילדים (ילד עם נזלת / ילד שיושב בפינה בחוסר מעש)

בכי בגן הילדים – איך אתם צריכים להתייחס לזה?

בכי יוצר הקשרים שליליים, ולכן אין זה מפתיע שישנם הורים שפסלו גנים שבהם שמעו בכי. האם הציפיה להגיע לגן שנשמעים בו רק קולות צחוק ולא בכי ריאלית? האמת היא שלא ממש. בגן ילדים ישנם 30 ילדים בממוצע, כך שסביר שלא כל הילדים יהיו מרוצים כל שניה ביום. חשוב לזכור כי בכי הוא שפה והוא אמצעי לתקשר רגשות.

אתם נמצאים בפגישת היכרות בגן ושומעים בכי של ילדים? זהו המקום שלכם לנסות ולהבין האם הבכי הינו "טבעי" (בכי של ילד שלא קיבל מחברו את המשחק שלו), או בכי שהינו תוצר של הזנחה של הצוות, חוסר תשומת לב וכיוצא בזה.

פעילויות, חוגי העשרה, גיבוש הורים

בגני הילדים הפרטיים, נהנים הילדים מחוגי העשרה שונים. בקשו לדעת מהם החוגים (מוסיקה, פעילות גופנית על מזרן פעילות, פינות חי למיניהן, יצירה וכיוצא בזה) ומהי העלות החודשית שלהם. דברים נוספים שכדאי לברר אודותיהם:

  • האם ישנו ועד הורים בגן?
  • מהי מידת המעורבות של ההורים בקבלת ההחלטות בגן?
  • האם ישנו דגש על גיבוש הורים-ילדים?

רמת הניקיון ומידת התחזוקה בגן

באיזו סביבה תרצו שילדיכם יגדל? מובן כי בסביבה נקייה ומטופחת. זהו דבר נוסף שחשוב שתוודאו ולא רק משום שישנה חשיבות רבה לגן נקי. מידת התחזוקה בגן מעידה על תפקוד הצוות! העניקו חשיבות לדברים הבאים:

  • האם ישנו ריח נעים ומזמין בגן?
  • האם הרצפה נקיה / מלוכלכת?
  • האם הפחים בגן ריקים / מלאים?
  • שולחנות המפגשים – מסודרים ונקיים / מבולגנים ומלוכלכים?

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.