fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

הבית שלכם, החוקים שלכם: על אירוח חבריהם של הילדים

ישנן המון דרכים לבלות את שעות אחר הצוהריים עם הילדים, כאשר אחת מהן: הזמנת חברים אליכם הביתה. למרות שאתם אוספים את ילדכם מהגן ב-16:00, הוא רוצה להמשיך ולשחק עם חבריו הטובים. אתם מברכים על החברויות והחיבורים שילדכם יוצר, ומעודדים את המפגשים האלו – אצלכם ובבתים אחרים.

שלא תטעו לרגע: העובדה כי אתם עתידים לארח חבר של ילדכם, לא אמורה בשום אופן לשבור את חוקי הבית או לטשטש את הגבולות. גם אם חברו של ילדכם רגיל להרגלים מסוימים מביתו, בבית שלכם – החוקים הם שלכם.

"חשבתי שנשחק באייפד! זה לא פייר!"

אז איך עליכם להגיב לסיטואציה הבאה? בעוד אתם תכננתם להעסיק את הילדים במשחקי קופסא חינוכיים, לחברו של הילד היו תוכניות אחרות: לצפות בטלוויזיה, לשחק באייפד ולצלם תמונות מצחיקות. האם עליכם לציית לכלליו של החבר (הרי בכל זאת, הוא אורח), או להתעקש על חוקי הבית?

כלל המפתח: הבית שלכם – החוקים שלכם. במידה ואתם לא מרשים מסכים לדוגמא (או פשוט מגבילים את זמן השימוש בהם), עליכם לציין זאת בפני חברו של הילד. אינכם צריכים להיות אלו המתאימים את עצמכם אליו, אלא שהוא צריך להתאים את עצמו אל כללי המקום בו הוא מתארח (כפי שהוא עושה לבטח בגן או בבית הספר).

"עליי להציג בפני חברו של ילדי את חוקי הבית מיד כשהוא מגיע?"

התשובה היא שלא. קבלת הפנים שלכם צריכה להיות חמימה, מחבקת ומזמינה. אין כל ציפייה מכם להציג את חוקי הבית שלכם עם הגעתו של החבר, ויתרה מכך – מי אמר כי החבר בהכרח "יעבור על חוקי הבית"? הצגת החוקים רלוונטית רק במקרים בהם אתם מזהים התנהגות מסוימת שאינה תואמת את חוקי הבית והחינוך שלכם. לדוגמא:

  • אכילת חטיפים על הספה בסלון
  • הנחת רגליים על הספה
  • כניסה אל חדר ההורים
  • פתיחת ברז המים מבלי לסגור אותו
  • השתוללות בבית (זריקת חפצים, דחיפות וכן הלאה)

איך מסבירים לחברים על חוקי הבית מבלי לפגוע בהם?

ישנם הורים שחוששים מאד לפגוע בחבריהם של הילדים. מעבר לכך, הם חוששים כי עלבונם של החברים יפגע בחברות עם ילדיהם. הורים יקרים, שימו לב: תשומת הלב שלכם צריכה להיות בעיקר על איך אתם אומרים, ולא על מה אתם אומרים. ומה זה אומר? שעליכם לזכור שאתם מארחים חבר של ילדכם, והדבר האחרון שמצופה מכם לעשות הוא לחנך אותו. העבירו את המסר שלכם בצורה נעימה, בפנים מחויכות ובטון מכבד:

  • ●       "אצלנו בבית אוכלים את החטיפים רק בפינת האוכל"
  • ●       "אני אשמח לקלף לך תפוח, אך אתה מתחייב לסיימו. אצלנו לא זורקים אוכל"
  • ●       "הקפד בבקשה לסגור את הברז לאחר שטיפת הידיים"
  • ●       "אנחנו שמחים שהגעת אלינו, אך אנחנו מארחים רק בסלון, ולא בחדרים האחרים"

רוצים לדעת עוד על הורות? כנסו לבלוג שלנו.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.