fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

הילד לא מכין שיעורי בית. מה עושים עכשיו?

כמעט בכל יום, מגדירה המורה לתלמידים את שיעורי הבית שעליהם להכין לשיעור הבא. ילדכם קצת פחות מתלהב מפתיחת חוברות העבודה ותרגול המשימות? מצד אחד, תוכלו להשקיע המון אנרגיה בכעס. מצד שני? תוכלו להשקיע את המשאבים שלכם בהסברה. 

חדדו בפני הילדים: שיעורי הבית אינם רשות, אלא חובה

לא אחת נאמר כי הכל מתחיל ונגמר בגבולות (אלו שאתם מציבים לילדים כמובן). ולכן, גם לכם ההורים יש כאן תפקיד: חדדו והדגישו בפני הילדים כי שיעורי הבית אינם בגדר המלצה, אלא בגדר חובה. ילדים צריכים מסגרת, גבולות וחוקים – לדעת מה מצופה מהם ומה הם צריכים לעשות. כדאי לתאם עם הילדים ציפיות מראש באשר להכנת שיעורי הבית, לדוגמא:

  • את שיעורי הבית מכינים מיד לאחר ארוחת הצוהריים (כך מונעים מצב כי השיעורים נגררים אל תוך ארוחת הערב / הילד לא הספיק להכין אותם)
  • את שיעורי הבית מכינים תמיד ביום שבו הם ניתנו להם
  • שיעורי בית לא מכינים מול הטלוויזיה, אלא בפינת העבודה בחדר
  • שיעורי בית לא מכינים ביום בשבת 

הסבירו לילדים מהי תכלית שיעורי הבית

הבעיה העיקרית היא שהמון ילדים תופשים את שיעור הבית כ"עונש" – כמטלה שמעכבת אותם ומונעת מהם להתפנות לעיסוקים האחרים. חשוב מאד לתקשר את השיעורים כמתנה! כן, ממש כך! הסבירו לילדים מהי חשיבותם של שיעורי הבית, עד כמה חשוב לתרגל את שנלמד בכיתה, שידע הוא כוח ושהתמדה ועקביות מתגמלות.

חיזוקים חיוביים על הכנת שיעורי הבית – כן או לא?

התשובה היא שכן ולא, וכעת נסביר: חיזוקים חיוביים הם כלי נפלא לחנך ולהקנות הרגלים. עם זאת, שיעורי הבית הם משהו שמצופה מילדכם לעשות עצם היותו תלמיד – זו חובתו. תוכלו להשתמש בחיזוקים חיוביים, אך חשוב מאד שלא להפוך אותם להרגל קבוע. מדוע? משום שהילדים עוד עלולים להתנות את הכנת שיעורי הבית בחיזוק חיובי. דוגמאות לחיזוקים אפשריים נוספים:

  • 10 דקות נוספות של מסך בסוף היום 
  • קריאת שני ספרים לפני השינה במקום ספר אחד
  • מתנה בהפתעה שתעניקו לילדכם
  • חיזוק חיובי מילולי: "אני גאה בך!", "ידעתי שתעמוד במטלות בהצלחה!"

הכנת שיעורי בית בסגר השלישי – מהו האתגר?

ילדים שלא ממש ממהרים להכין את שיעורי הבית שלהם בשגרה, גם לא ממש ימהרו להכין אותם בימים של חוסר שגרה. בימים אלו, בסגר השלישי, ישנם ילדים שמתקשים מאד לעמוד במטלות השונות, ואולי גם בצדק. הם נמצאים באותו חלל כל היום (בבית ובחדרם), כך שאינם זוכים ב"אוורור" המתבקש שבין בית הספר לבית. מיד עם כיבוי שיחת הזום, עליהם להישאר ישובים באותו הכיסא, באותו החדר ולהכין את שיעורי הבית.

אז איך מקלים על הילדים ומספקים להם את "האוורור" הנדרש?

  • גלו גמישות באשר לשעת הכנת השיעורים 
  • אפשרו לילדים ליהנות מהפסקת צוהריים ארוכה מהרגיל
  • שבו והכינו איתם את השיעורים (הנוכחות שלכם היא עולם ומלואו!)
  • בתקופה זו, "הרעיפו" עליהם חיזוקים חיוביים על הכנת השיעורים

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.