fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

שכיבה על הגב, סימטריה, קו אמצע ומערכת ההצלבה

הורים רבים מעדיפים להשכיב את תינוקם על גבו. מה בעצם גורם להורים להיות כה מרוצים מהמנח של שכיבה על הגב?

הסיבה הראשונה היא קשר עין ותקשורת ראשונית טובה עם התינוק הצעיר. התינוק יכול בקלות יכול לעקוב אחר המתרחש מסביבו, ליצור קשר – עין עם הסובבים, לחייך ולייצר אינטראקציה ראשונית. בניגוד לשכיבה על הבטן מנח השכיבה על הגב דורש מהתינוק מינימום מאמץ והגוף נתמך בצורה מקסימאלית ולכן נדרש מאמץ שרירי נמוך.

סיבה שנייה היא שבמנח שכיבה על הגב קיים יתרון בהשגת התקדמות בתפקודי ידיים ומשחק ראשוני: קל יותר לשכב על הגב ולאחוז משחק בידיים. משחק הדורש מניפולציה בשתי ידיים כגון : מחיאת כף העברת חפץ מיד ליד, הכנסה של חפץ לתוך הפה או חפץ, הקשת משחק במשחק בקו אמצע, יתקיים בשכיבה על הגב ובהמשך בישיבה.

סיבה נוספת היא הכרת הגוף מבחינה תחושתית. בעת שכיבה על הגב ניתן לראות את מרבית הגוף ואף למששו. התינוק מתחל בהתבוננות ובמגע של ידיו בפניו ופיו, ובהמשך לומד לבחון, ראייתית ותחושתית, גם את החלק התחתון של גופו. הכרות זו עם הגוף חשובה מאד לשם רכישת אבני דרך רבות ולבנות סכמת גוף אשר תשמש אותו בעתיד לרכוש אבני דרך בכל התנוחות.

בטיחות. ההמלצה משנת 1992, ע"י האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, להעדיף תנוחה של השכבה על הגב בתינוקות ישנים ובתינוקות הנמצאים מחוץ לטווח ההשגחה המידי של המטפל. המלצה זו יצאה בעיקבות מציאת הקשר בין תסמונת המוות בעריסה לבין השינה בשכיבה על הגב.

סימטריה. מנח השכיבה על הגב מאפשר תפקוד סימטרי של הידיים והרגליים. ההתפתחות המוטורית של התינוק צריכה להיות סימטרית משני צידי הגוף. זאת על מנת לאפשר טווחי תנועה מלאים. כוח שריר תקין וכמובן התפתחות שווה של שני צידי המוח. סימטריה משמעותה יכולת התינוק לשמור על קו אמצע ולצאת ממנו בחופשיות ללא הבדלי תפקוד בין ימין ושמאל. חשוב לדעת: דומיננטיות יד (העדפה לשימוש ביד ימין או שמאל) מתפתחת רק בסביבות גיל שנתיים!

מערכת ההצלבה. מערכת ההצלבה מתחילה להתפתח אצל התינוק סביב גיל 3 חודשים. המערכת מאפשרת הפעלה תקינה של שני צידי המוח ומתבטאת ביכולת התינוק לחצות את קו האמצע של הגוף, להניע פלג גוף עליון על פני תחתון ולהפך (רוטציות גו ואגן) וליצר הפרדת תנועה איכותית. יכולות אלו יתרמו להשגת אבני הדרך המוטוריות כגון היפוך וזחילה, ביצוע תנועות עדינות ומדויקות, וויסות תנועה ולשמירה על שיווי משקל.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.