fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

רעיונות שימושיים לפעילויות מהנות לילדים

משחק הוא אלמנט חשוב מאוד בהתפתחות של כל ילד. למרות שהקטנטנים משחקים בעיקר בשביל הכיף, זה נותן להם הרבה יותר מסתם כיף. עבור ההורים, הכיף של הילדים הוא לא יותר ממילוי זמן, לכן, לעיתים מבוגרים לא מייחסים חשיבות רבה לעובדה שילדיהם לא רק נהנים אלא גם לומדים ומתפתחים תוך כדי המשחק, אצל ילדים המשחק זהה לשתייה, שינה או אכילה. בניגוד ללמידה, לא מוגדרים יעדים או דרישות לפני המשחק, כך שהילד אינו נדרש ללמוד מיומנויות חדשות בתוך זמן מסוים. למרות הכל, משחק ממלא תפקיד חשוב מאוד בחיי הילדים ומאפשר להם לרכוש כישורים חדשים ולכן על ההורים לא להגביל זאת, להפך – עליהם להשתתף במשחק עם הפעוטות.

מדוע כדאי לשחק עם ילד?

ניתן לגשת לניתוח נושא זה באופן מדעי. מומחים אישרו את השפעת המשחק המשותף בין ילדים להורים על התפתחות ילדיהם. מחקרים מראים שתשע מתוך עשר משפחות מאושרות יותר אם הם מבלים יחד לפחות חמש שעות בשבוע במשחק משותף. זה לא נשמע הרבה, אבל בהתחשב בקצב שבו רבים מאיתנו חיים כיום, אנחנו יכולים לומר בבטחה שזה הרבה. עם זאת, זה לא משחרר אותנו מהחובה לבלות עם ילדינו. זה אומר שבשלב מסוים עלינו להאט ולהיכנס לעולם משחקי הילדים כדי להשתחרר מעט ולהירגע.

ילדים ללא ספק נותנים לנו הרבה אושר, אך גם אחריות, חלקה פחות מהנה וחלקה מהנה יותר. לרוע המזל, יותר ויותר הורים מזניחים את ילדיהם ואת צרכיהם ונותנים להם לעיתים קרובות לשחק לבד. זו ללא ספק טעות ענקית שעלינו להימנע ממנה בכל מחיר. אחרי הכל, ילדינו הקטנים מחפשים מודל לחיקוי, ואנחנו המבוגרים משמשים כמדריכים ומהווים דוגמא עבורם.

משחקי תנועה משותפים עם הילדים מאפשרים חיבור בינכם לבין ילדכם. אם לא נקדיש יותר מדי זמן לילדינו, נוכל לגרום להם להרגיש דחויים ומוזנחים. שעה ביום זה ממש לא הרבה עבורנו – ההורים ואילו עבור הילדים זו תקופה נהדרת. אין צורך לחשוב ולחפש רעיונות באינטרנט, פשוט שאלו את הילדים מה הם רוצים לעשות. יש המון אפשרויות, ממשחק בבובות ועד משחקי התעמלות, כמו להסתובב בחדר עם כיסוי עיניים ולנסות למצא את ההורה וההיפך שזהו משחק מאוד פופולרי. בילוי משותף מחזק את הקשר בין הילד להורה. יתרונות נוספים במשחק עם הפעוט שלנו הם:

  • היכולת לזהות בעיות התפתחות אצל ילד בשלב מוקדם.
  • השגת אמון הפעוט.
  • השתתפות פעילה בחיי הילד.
  • אפשרות לתקן התנהגות שלילית של הילד בזמן המשחק.

אם יש לך זמן לבלות, אפילו שעה ביום, בפעילויות גופניות או כל פעילויות אחרות עם ילדך, יש לך סיכוי ליצור קשר טוב יותר עם ילדך. אם אפשר, נסו להגדיל את זמן המשחק מפעם לפעם, רק כך תוכלו להכיר טוב יותר את ילדכם. זכרו גם, שאתם לומדים להכיר את עצמכם ולומדים כל הזמן להיות ההורים הכי טובים שרק אפשר.

 

כיצד המשחק משפיע על התפתחות הילד

באופן כללי, דרך המשחק הילדים מפתחים מיומנויות רבות.

למשחק השפעות חיוביות וחשובות על חיי הילד, דרך המשחק הילד מפתח את התחום הסנסו מוטורי המאפשר לילד לגעת, להריח, להקשיב, לנגוע במרקמים שונים, ולהכיר את החפצים השונים הנמצאים סביבו.

חוקר ולומד תכונות של חפצים שונים, הילד חוקר את תכונותיהם, עורך השוואות בין החפצים השונים קווי דמיון ושנוי ביניהם.

מפתח יחסים חברתיים ומעשיר את השפה.

משחקי תנועה לילדים

אם אנחנו רוצים למצוא רעיון מגניב למשחקי תנועה יצירתיים לילדים שלנו, תוכלו למצוא המון מהם באינטרנט. עם זאת, כדאי להתאמץ בעצמכם ולעלות על משהו שיפתיע את ילדכם. הורים רבים כיום נותנים לילדיהם טאבלטים, ניידים ומחשבים לשחק איתם. כמובן, ההשפעה של טכנולוגיה חדשה לא צריכה להיות שלילית, כל עוד היא מנוטלת במתינות. אנחנו, לעומת זאת, ממליצים לשחק למשל במסלול מכשולים, שבו אתה צריך לעבור ללכת מתחת ומעל למכשולים שסידרתם, אתם יכולים להשתמש בבקבוקים מלאים מים ולהופכם למסלול שעל הילד לעבור בלי להפילם, פעילות כזו בטוח תועיל לשרירים ולהתפתחות השלד של ילדכם.

זה נפלא לראות את הקטנטנים שלנו משחקים. עם זאת כלל חשוב הוא שבין אם מדובר במשחק כדור או בתחרות משיכה, הורים צריכים לתת לפעוט שלהם מידי פעם לנצח ולהראות לו שמידי פעם הוא יכול גם להפסיד ,משחקי תנועה יצירתיים אחרים לילדים כוללים גם:

  • עמידה או ריצה של קפיצות ארוכות.
  • תחרויות כושר בסולמות.
  • רשת עכביש לקטנטנים.
  • זורק את הכדור למרחק או אל המטרה.
  • סלאלום על קטנוע או על אופני איזון.
  • אימון שיווי משקל במהלך טיול שבו אתם מציירים קו שלא ניתן לחצות אותו.

יש הרבה אפשרויות למשחקי תנועה יצירתיים לילדים. הרבה תלוי אם יש לנו את המקום הנכון כדי שיהיה בטוח לחלוטין. משחקים ופעילויות לילדים יכולים להתקיים גם בבית וכל מה שאנחנו צריכים להביא זה את היצירתיות שלנו.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.