fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

הנקה או תחליפי חלב? – מה מתאים לך יותר?

נשים רבות מתחבטות בשאלה שמדירה שינה מעיניהן (תרתי משמע) – האם להניק את הרך הנולד או לעשות שימוש בתחליפי חלב ופורמולות שונות המשווקות לקהל הרחב. בעוד שהרפואה מצדדת כמעט באופן חד משמעי בהנקה כדרך הטובה ביותר לספק לגוף התינוק את כלל המרכיבים החיוניים שהוא זקוק להם לצורך ההתפתחות התקינה, מידי פעם נשמעות דעות החולקות על תפיסה זאת ומצוידות בנימוקים משכנעים. אז מה באמת כדאי ליולדת הטריה לעשות, להניק או לעשות שימוש בתחליפי חלב? אחת ולתמיד, הנה השיקולים שצריכים להנחות אתכם.

השיקול הבריאותי

אין ספק, שמבחינה בריאותית, בחלב אם נמצאים המרכיבים המתאימים ביותר להתפתחות של הרך הנולד בחודשים הראשונים. חלב אם מכיל את אבות המזון, אך גם ויטמינים מינרלים, וחומצות שומן. אלו מסייעים לבניית המערכת החיסונית של הרך הנולד, וכן לבניית מערכת העצבים.

חלב אם מכיל סגולות ייחודיות. הוא מפחית את הסיכוי למוות בעריסה, מקטין את הסיכוי של התינוק לחלות בסוכרת, בצליאק או בסרטן הדם, ומפחית גם את הסיכוי להשמנת יתר ועודף לחץ דם.

בחלב אם ישנם מרכיבים שנכון להיום המדע אינו יודע לשכפל ולייצר כמותם בתחליפי החלב השונים. אפשר יהיה לומר שאם השיקול העיקרי הוא השיקול הבריאותי – אין תחליף לצריכה של חלב אם. כל שהאם הטריה צריכה לעשות בהקשר הזה, הוא לפנות מזמנה, להתרווח יחד עם כרית ההנקה, ולספק את הצרכים של התינוק שנולד.

השיקול הכלכלי

גם כאן צריכת חלב אם מייצרת יתרון ברור למשק הבית: חלב אם מיוצר "בחינם" על ידי האם הטריה, והחיסכון הכספי הצפוי על תחליפי חלב הוא משמעותי ביותר, בטח ובטח עבור זוגות צעירים שנאלצים להתמודד עם הוצאות שוטפות לא פשוטות.

השיקול המתייחס לחלוקה בנטל

הפעם, דווקא תחליפי החלב מנצחים. שימוש בתחליפי חלב יכול לאפשר גם לאב המשפחה לשאת הנטל, ולקחת חלק בהאכלת התינוק. הפעולה הזאת יכולה בנוסף לייצר קרבה בן האב לרך הנולד, ולאפשר לאם המשפחה לנוח, להתפנות לעיסוקים שונים, וגם לצאת ולבלות.

כמה הילד אכל

יתרון נוסף של השימוש בתחליפי חלב הוא שאלו מאפשרים לאם ולאב הטריים לדעת כמה בדיוק צרך התינוק, והאם הוא בוכה כעת בגלל רעב או שמא מסיבה אחרת. כמו כן, חשוב להזכיר שלא כל אישה מצליחה לייצר מספיק חלב אם כדי להאכיל את הרך הנולד מה שיכול להוליד תסכול, כאשר התינוק זקוק לאוכל התכיפות רבה יותר.

לכמה שעות מספיק החלב

בעוד שתחליפי חלב נותנים מענה לתחושת הרעב של התינוק למשך זמן ארוך יותר, הרי שחלב אם המועבר לתינוק באמצעות פעולת ההנקה ישאיר את התינוק שבע למשך זמן קצר יותר. כך, למעשה, ידרש טיפול אינטנסיבי יותר ותכוף יותר בתינוק, מה שאפשרי בעיקר כאשר התנאים מאפשרים זאת. עם זאת, במקרים בהם האם נדרשת לחלק את הקשב שלה בין ילדים נוספים, או לדאוג לעסק שהיא מנהלת גם בחופשת הלידה, פתרון תחליפי החלב יהיה מתאים יותר לצרכיה.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.