fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

במקום להרים את הראש, בואו שנייה נדבר על להניח אותו

במקום להרים את הראש, בואו שנייה נדבר על להניח אותו

אחת השאלות שישאלו אתכם בגיל חודש-חודשיים זה האם התינוק שלך כבר מרים את הראש? וזה באמת חשוב ומעיד על הרבה דברים. אבל, יש שאלה שהיא הרבה יותר חשובה- האם התינוק שלך יודע להניח את הראש?

אם התשובה שלך היא כן, מעולה! אבל אם התשובה היא ממש לא או לעיתים נדירות את מוזמנת להמשיך לקרא

כן, כשהתינוק שלך שוכב על הבטן ומרים את הראש הוא אכן מחזק את חגורת הכתפיים, הוא חווה חוויות של שיווי משקל וזה בעצם מאפשר לו לממש את כל שלבי ההתפתחות שיבואו אחרי בצורה מיטבית.

אבל, וזה אבל גדול, אם התינוק שלך שוכב על הבטן, מרים את הראש ואחרי כמה דקות בוכה כי הוא התעייף מלהחזיק את עצמו והוא לא יודע להוריד את הראש למשטח- זה אומר לי הרבה יותר.

מה זה אומר לי?

שמאתגר אותו להרפות, לשחרר ולהירגע, אלו הרבה מילים שאומרות לי שיש לתינוק שלך קושי לעצום עיניים ולהירדם בלי הרבה עזרה ממך. ויתכן שקיימת החזקה שרירית שתקשה  עליו כשירצה להתחיל להתהפך ולזחול בעוד כמה חודשים
מה עוד? שהוא מפעיל הרבה מאמץ שרירי בתנועות שהוא עושה וחבל כי היינו רוצות שזה יקרה בקלות וללא מאמץ.

תינוק שנמצא על הבטן אבל לא יודע להניח את הראש בעירות בנינוחות ב 99% מהמקרים נזהה קושי בשינה או בהירדמות.

כמה מהסיבות הנפוצות שגורמות לכך:

  • שכיבה מרובה מידי על הגב
  • אי שכיבה על הצד
  • החזקה שרירית
  • בית החזה גבוה מהבטן
  • טורטיקוליס
  • העדפת צד

תכירו את גון, בגיל 3 חודשים גון התקשה בהנחת הראש בשכיבה על הבטן (וגם בשינה מעבר ל20 דקות), לאחר תרגול והתמדה גון מניח את הראש בקלות, מכניס אצבע לפה שמעיד על נינוחות בגוף ומתמסר להרדמות ותנומות ארוכות.

איך תעירי לתינוק שלך להניח את הראש בשכיבה על הבטן?

רגע לפני, חשוב להגיד שאלו עצות כלליות שלא מחליפות אבחון מקיף, יש סיבות מגוונות שיכולות לגרום לקושי בהנחת הראש ומה שיעבוד לאחד לא יזיז לאחר ולכן תראו מה עובד לכם ותעשו את השילובים המתאימים.

5 טיפים להנחת הראש והתרפקות:

  1. תחזיקי את התינוק במאונך על הכתף, היד שנמצאת מתחת לאגן של התינוק תיצור כיפוף עמוק יותר של הברכיים כך שגו התינוק יתעגל והראש יונח על הכתף בהתרפקות. נשלב טפיחות בקצב אחיד על השכמות (כמובן נעשה זאת בשני הצדדים ליצירת סימטריה)
  2. ניצור יותר רגעים של ערסול (כפיפה)- אם זה על הידיים, בפוף, בערסל, בשכיבה על הגב (נניח את האגן של התינוק על הרגל שלנו)
  3. נירצה לרכך את בית החזה כך שהוא לא יהווה סוג של הגבהה, ולתינוק שלך יהיה יותר נוח לשכב על הבטן (ולהניח את הראש)- נעשה טפיחות, מעיכות ושפשופים על כל איזור בית החזה.
  4. אם יש לך מנשא זה הזמן להשתמש בו (לא כל המנשאים יעשו את העבודה, אני ממליצה על מנשא בד ארוך), הכניסי את התינוק שלך במנח בטן לבטן וצאו לטיול בפארק הקרוב לביתך, התנועה המונוטונית והמנח שהוא נמצא בו יצור את התרגול של הנחת הראש בזמן ערות או בזמן שינה.
  5. מנח נוסף שיכול לעזור הוא המנח "נמר על עץ" (תרצי לראות סרטון הדרכה על המנח?), תטי את היד שלך כך שהראש טיפה נמוך יותר מהאגן וכח הכבידה יעשה את השאר. עשי זאת לשני הכיוונים כדי ליצור סימטריה.

 

שתפו אותי בעמוד האינסטגרם שלי אם התרגול יצר שינוי? האם עכשיו התינוק מניח עלייך ראש? האם את רואה שינוי/שיפור ביכולת שלו להירדם?

 

 

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.