fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

אתם לא אוהבים את הגננת? תתפלאו, אך זה לא תמיד משנה

קיבלתם שיבוץ לגן עירייה, ילדכם נרגש, אתם נרגשים אפילו יותר ואתם לא יכולים לחכות לרגע בו תכירו את הגננת! אפשר רק לנחש כי לפני מפגש ההיכרות, אתם עושים מעין עבודת מחקר קטנה: מנסים ללקט חוות דעת מהורי הילדים הבוגרים על הגננת, צוות הסייעות והגן באופן כללי. מטבע הדברים, כל זוג הורים חווה את הגן והגננת באופן שונה: חלקם מרוצים מאד וחלקם מביעים שביעות רצון חלקית.

האם עליכם להגיש בקשה לשינוי השיבוץ לאחר שנחשפתם להמלצות/השמצות? התשובה היא שלא. חשוב שתזכרו כי את הגננת יש להעריך ע"פ דבר אחד: עד כמה היא טובה ורגישה לילדכם. כל השאר? לא ממש משנה.

אתם לא אוהבים את הגננת? שאלו את עצמכם מדוע

לא שאתם באמת צריכים את התזכורת הזו, אך אל תשכחו לרגע: הגננת היא של ילדכם ובשום פנים ואופן לא שלכם. ישנם הורים שמצפים לגננת-חברה, כזו שתהיה פחות רשמית ויותר "סאחבקית", שמדברת בגובה העיניים ומאפשרת את מעורבותם בפעילויות החינוכיות-חברתיות בגן. לכל גננת ישנה גישה אחרת לחינוך, לתקשורת מול הילדים ולתקשורת עם ההורים. המון פעמים, הגננת מוערכת ע"י ההורים בהתאם ליחסיה איתם. ואכן, ישנן גננות שקצת פחות טובות עם ההורים, אך טובות מאד עם הילדים.

הרגישות שלכם כלפי המקום בו גדל ומתחנך ילדכם, הכרחית וחשובה! עם זאת, האם אתם "לא אוהבים" את הגננת משום שאינה מפגינה חום וחיבה כלפיכם, או משום שהיא לא טובה לילדכם? ישנם המון סיפורים על גננות שקצת פחות הצליחו להתחבב על ההורים, אך הילדים? בשפה חופשית: מתים עליהן! העריכו את הגננת בהתאם לדברים הבאים:

  • היא מחבקת ועוטפת את ילדכם
  • היא מדברת אל הילד בכבוד
  • הגננת מעצימה ומחזקת את הילד
  • היא מדווחת לכם באופן שוטף על תפקודו בגן וכישוריו החברתיים
  • היא משתפת פעולה עם בקשותיכם
  • ילדכם אוהב מאד ללכת לגן
  • ילדכם חוזר מהגן שמח
  • ילדכם לומד מהגננת (על חגים, נימוסים ועוד…)

"הגננת פחות זמינה לשיחות טלפון. זה בעייתי בעייני…"

הביקורת שלכם כלפי התנהלות הגננת והצוות, לגיטימית. עם זאת, כשאתם מביעים שביעות רצון חלקית מהגן, עליכם להבין על מה תחושותיכם יושבות. הגננת פחות "חמה" אל ההורים? זה לא ממש משנה. הגננת אינה זמינה לפגישה אתכם, היא מתעלמת מהודעותיכם ואינה חוזרת לשיחות שלכם? זו כבר בעיה.

חשוב מאד: גם אם יש לכם ביקורת (בונה) כלפי הגננת, חשוב לפנות אליה בטון מכבד. המשפט: "אני אחת, אתם רבים" אינו קלישאה. הדבר האחרון שתרצו לגרום למחנכת של ילדכם להרגיש הוא מתקפה ישירה עליה. מטבע הדברים, יש לכם רגישות גבוהה לילדכם ואתם רוצים בעבורו את הטוב ביותר. גם כשיש לכם מה לומר, מצאו את הדרך איך לומר.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.