fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

שינה בימים הראשונים

ההגעה הביתה מבית החולים, הלמידה מחדש או בפעם הראשונה איך להיות הורים לבייבי שרק נולד, ההסתגלות לשגרה החדשה, ההחלמה מהלידה, הלילות הלבנים, התהייה האם הבייבי שלי ישן מספיק, אוכל כמו שצריך, השמחה לצד הקושי כל אלו מאפיינים את הימים הראשונים לאחר הלידה. 

הפוסט הבא מוקדש לשינה בימים הראשונים, בתקווה לעשות קצת סדר..

אז כמה הבייבי שלי צריך לישון במהלך יממה? ובחלוקה של כמה פעמים? ממתי כדאי להתחיל לבסס שגרת יום ? מזה אומר בכלל? שמעתי שיש דבר כזה שנקרא טקס שינה? מתי עושים אותו? מה הוא כולל? הבייבי ישן כל היום ובלילה ער? איך עוזרים לו להבדיל בין יום ולילה? 

חשוב לי לחדד שכל מה שנכתב הוא בדגש על קווים מנחים ואין שחור ולבן.

בחודש הראשון נצפה שהבייבי ישן בין 16-18 שעות לאורך היממה. 

יש תינוקות שיעשו את החלוקה בין יום ללילה בצורה טבעית וירכזו את רוב שעות השינה במהלך הלילה, ויש כאלו שיפזרו את מכסת השעות על פני כל היממה בתנומות קצרות של בין רבע שעה ל-4 שעות.

אז אמנם חלוקת השינה על פני כל שעות היום בתנומות קצרות היא טבעית ותקינה לחלוטין ובמרבית המקרים עם הזמן והגיל ובצורה ספונטנית רוב שעות השינה יתרכזו לאט לאט ללילה, 

אך יש כמה דברים שנוכל לעשות על מנת לקדם זאת. 

איך יוצרים הפרדה בין יום ללילה?

  1. ראשית, נעזור לבייבי להבדיל בכלל בין יום ללילה. נשדר לו שבמהלך היום אנחנו פעילים, נחשוף אותו לאור יום, לקולות וגירויים חיצוניים נוספים. לעומת זאת בלילה, נשדר אוירה רגועה ונמעיט בגירויים חיצוניים. למשל, אם מאכילים בלילה, נבחר להדליק אור קטן ומעומעם ולא נצא מהחדר ונדליק אור מרכזי.
  • 2.      נקפיד על טקס בוקר במסגרתו ניצור לנו רוטינה קבועה של פעולות אותן נבצע כל תחילת יום והן יסמנו לבייבי שעכשיו זה הזמן להיות יותר פעילים. לדוגמא, נספר לבייבי שהגיע הבוקר, נחליף טיטול ונבחר שיר קבוע אותו נשמיע כל בוקר.
  • 3.      נקפיד על טקס ערב במסגרתו ניצור רוטינה של פעולות קבועות שיסמנו לבייבי שהגיע הזמן לשנת הלילה. לדוגמא, נעמעם אורות במטרה ליצור אוירה רגועה ונטולת גירויים, נעשה אמבטיה רגועה, נאכיל וניכנס לחדר השינה. 

במהלך הלילה מומלץ לענות על כל צורכי התינוק בתוך חלל השינה.

אפשר להתחיל לבסס שגרת יום וטקס שינה כבר מהיום הראשון וניתן גם להמתין כמה שבועות במהלכם נאפשר לעצמנו רגע להתרגל לשגרה החדשה, נתאושש מהלידה, נלמד להכיר את הבייבי שלנו ונתחיל אחרי שאנחנו מעט רגועים יותר.

כאן עבורך לכל שאלה והתייעצות💜

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.