fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

במה משחקים ילדים קטנים?

 

כל ילד אוהב לשחק. אין ספק לגבי זה. מספיק שאנו המבוגרים ניזכר כמה כיף הייתה לנו האפשרות לצאת לחצר, למגרש המשחקים או לשחק עם הצעצוע האהוב עלינו. כעת נראה כי הזמנים השתנו מאוד, והורים צעירים מזניחים יותר ויותר את החלק הזה של היום ולא בא להם לשחק יחד עם ילדיהם. לכן, רואים יותר ויותר של פעוטות שמשתמשים בסוגים שונים של גאדג'טים אלקטרוניים, כמו טלפון או טאבלט. באופן זה קשה להבטיח את התפתחותו התקינה של הפעוט, אז בואו נראה במה ילדים קטנים משחקים ובאילו צעצועים ניתן להשתמש למטרה זו.

מדוע כדאי לשחק עם הילד ולגלות איתו את העולם?

מרגע הלידה, התינוק שלך לומד כל הזמן דברים חדשים. גירויים  ויצורים חדשים, שהם בני אדם ובעלי חיים, ומנסה להבין צלילים המגיעים אליו. גילוי העולם חשוב מאוד לילדים והוריהם לא יכולים לפספס אותו במהלך המסע הזה. בכל יום שעובר הילד לומד כיצד פועלת סביבתו ומנסה ליצור כל קשר עמה. לימוד העולם מספק גם את סקרנות הפעוט ותומך בתהליך החשוב של התפתחות המוח, מעניין כי להתפתחות חוש המגע יש השפעה חיובית על גדילת הפעוט.

מראשית ימיהם ילדים צעירים מתחילים להכיר ולבדוק את העולם עד כמה הוא גדול ומורכב. פעוטות מעורבים מאוד בגילוי העולם ומתחילים לתקשר טוב יותר ויותר עם מחוות, מילים וצלילים. בנוסף, בשלב מסוים בגילם הם גם מתחילים לעמוד וללכת. 

ילדים לומדים במהירות ללכת, לרוץ ולקפוץ. זה פותח בפניהם הרבה יותר הזדמנויות לשחק במגוון דרכים. חשוב להצטרף לילדיכם בתקופה זו וללמוד מה לשחק עם ילדיכם בכדי להפוך את זמנם לנעים ככל האפשר.

מה משחקים ילדים קטניםהצעות מהנות לילדים בכל הגילאים

התפתחות הילדים נעשית הכי הרבה דרך משחק. שלוש השנים הראשונות לחייו של הפעוט חשובות במיוחד, מכיוון שהן מתפתחות במהירות רבה בתקופה זו. בשלב זה, הילד מתחיל ללכת, לדבר ולתקשר עם בני גילו ולהביע את רגשותיו. הפעוט לומד מיומנויות חדשות בצורה הטובה ביותר באמצעות משחק.

משחק ילדים בשנה הראשונה לחיים

משחקים לילד בשנת חייו הראשונה נועדו לתמוך בחושיו, כגון ראייה, מגע ושמיעה. לכן, חשוב להקיף אותו בצעצועים לדבר איתו ולשיר לו ,כמו כן, כדאי להשקיע במזרן לתינוק, המצויד ברעשנים ובגאדג'טים אחרים התומכים בהתפתחות ילדכם. תפקיד ההורים הוא לא רק לספק לו צעצועים, אלא גם להניע אותו לפעילויות מסוימות. להתגלגל מצד לצד, לזחול בחדר, או לנסות ללמוד לחקות צלילים, ולתגמל כל ניסיון, בין אם הוא מצליח ובין אם לא.

כיף לילדים מגיל שנתיים

בשנה השנייה לחיים, כדי שילדכם יוכלו להתפתח, עליכם לדאוג למשחקים פיזיים ואינטלקטואליים כאחד. פתרון טוב מאוד הוא קריאת ספרים, הצגת תמונות של הפעוט שלך ומה שמקיף אותנו בעולם. בגיל שנתיים ילדים משחקים, הולכים ורצים, ולכן הם נהנים מאוד לשחק בתג או מחבואים. עם זאת, לא ניתן להשוות זאת לפעילות המועדפת עליהם, שהיא זריקת צעצועים מתוך סל והרס מבנים העשויים מבלוקים.

משחק עם ילדים מגיל שלוש

תינוקות שמלאו להם שלוש צריכים עדיין להתפתח באופן אינטלקטואלי ופיזי. גם בתקופה זו, ההורים צריכים לשחק יחד עם ילדיהם, משחק תפקידים, כלומר משחק חנות שפעם הילד הוא המוכר וההורה הקונה ולהיפך, רופא ומטופל או כל דמות אחרת, מעניק להם כיף רב ומעסיק אותם בחשיבה יצירתית. בשלב זה כדי לפתח את המוטוריקה העדינה כדאי לקנות לילדכם משחקים כמו פלסטלינה או בצק.

במה משחקים ילדים גדולים יותר?

ככל שהילד מבוגר יותר, כך הוא נעשה עצמאי יותר. דרגת הקושי במשחק אמורה לעלות בשלבים בהתאם להתפתחות הילד, למטרה זו תוכלו להשתמש במשחקי לוגיקה, בחידות מורכבות יותר או להתחיל לשחק משחקי מילים. יש הרבה אפשרויות, לא משנה בן כמה ילדך הוא בוודאי ייהנה לבלות איתך יחד. כל פעוט זקוק לקרבה ורכות של ההורה, תחושת ביטחון ותמיכה במצבים קשים. אז זכרו לתת לו את כל אלה כמה שיותר.

 

למאמר צעצועים לילדים צעירים

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.