fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

הצורך לפיפי

הצורך לפיפי

למה הצורך לפיפי לא מקבל מספיק מקום בעולם התינוקות?
 
אם אתם רוצים ללמד את הילד שלכם לעשות פיפי בשירותים, בואו קודם תכירו קצת את הפיזיולוגיה מאחורי זה. אני מאמינה שאחרי זה, ההסתכלות שלכם על ילדכם והציפייה ממנו עד כה, לא תהיה דומה!
אז כולכם יודעים כבר שהשתן יורד מהכליות אל השלפוחית. השלפוחית ממוקמת באזור הבטן התחתונה והיא מעין סוג של בלון חלול עטוף בשרירים ועצבים. ככל שהשלפוחית מתמלאת מהשתן, הדפנות שלה מעצבבות. העצבוב הזה, שקורה בדפנות, מועבר כמסר למח – "אני מתמלאת!" והמח מעביר חזרה "קיבלתי". השלפוחית ממשיכה וממשיכה במשלוח תשדורת עצבית "אני מתמלאת עוד" – והמח – "קיבלתי" וחוזר חלילה.
כדי לקבל קנה מידה, אנחנו בעולם ה"גמולים", שכבר יש לנו הניסיון ולמדנו מתי להתפנות, סטטיסטית אנחנו הולכים להתפנות כשהשלפוחית שלנו מלאה בסביבות ה 30% פלוס מינוס (כמובן שכל אדם והפן הפיזיולוגי שלו).
עכשיו, אני דווקא רוצה שתנסו להיזכר בפעם אחת שבה לא יצא לכם להתרוקן. הייתם בישיבה ארוכה או בפארק פתוח ללא יכולת ללכת הצידה או אפילו נסיעה ארוכה. והרגשתם איך האי נעימות בבטן גוברת וגוברת, לכדי לחץ מאסיבי וכל מה שאתם חושבים עליו זה רק הרגע שתוכלו כבר להתפנות. ואתם מגיעים הביתה ונכנסים במהרה בדלת. יכול להיות שאולי אומרים לכם "היי, מה נשמע?" ואתם בכלל לא בקשב ודוהרים, בהתעלמות מוחלטת מכל מה שקורה בבית, לכיוון השירותים. ואז אתם רואים את האסלה… כאן מתחיל משחק- האם תצליחו להוריד בגדים ולהתרוקן או לא תספיקו?
הלחץ פתאום נהיה אקוטי ואולי אפילו מתחיל ריקוד קטן וקפיצות לנסות להשאיר את הפיפי בפנים עד שתצליחו להתיישב. ובואו נודה באמת- יש מקרים שאפילו בורח קצת…. זה לא אומר שיש בעיה פתולוגית! להירגע! זה אומר שהשלפוחית הגיעה לרף המקסימלי בסביבות ה 52%, שבו היא כבר שולחת למוח שהיא חייבת להתרוקן! (אצל חלקנו תתרוקן ב42%, 48% – תלוי פיזיולוגיה).
אז מה קרה כאן בעצם? המוח מקבל את הפקודה והיות והוא דואג לנו מבחינה קיומית והישרדותית ולא מעוניין להגיע למצב שהשלפוחית תתפוצץ, הוא לוקח את השליטה בידיים שלו ושולח פקודה להתרוקן!!! אז לא להיבהל, זה לא אומר שיש בעיה פיזיולוגית. עדיין יש שליטה פשוט היא נוירולוגית והיא לטובתנו!
אבל אני רוצה דווקא להתמקד בתחושה הזו. אתם זוכרים את התחושה הזו שהשלפוחית מלאה ב 52%? היא ממש לא נעימה, נכון?
ככה תינוקות עושים פיפי! מרגע הלידה. התחושות הן אותן תחושות. הפיזיולוגיה היא אותה פיזיולוגיה. כמו שאתם רואים שהם עייפים ואתם לא מבינים מה הבעיה שלהם פשוט לעצום עיניים?? גם כאן, הם מרגישים אי נוחות משמעותית לגבי צורך שצריך לקבל מענה אבל לא יודעים שזה מה שעליהם לעשות ולכן, זה אין להם ברירה אלא להגיע לנוכחות של 52% מהשתן בשלפוחית ולפיכך לשליטה הנוירולוגית! בכל פעם שעושים פיפי!
רק לקראת גיל 7 חודשים, בערך יש התפתחות במערכת המאפשרת לרוקן ולסחוט את השלפוחית במלואה ולאט לאט להתחיל להתאפק. אבל כל עוד יש להם חיתול שמאפשר להם להתפנות בכל רגע נתון והתחושה היא גם יבשה וחמימה להפליא והם גם לא רואים את התוצר… לא באמת יהיה לימוד ומודעות פיזיולוגית מתי צריך להתרוקן באופן יזום.
מה אני מנסה לומר פה בעצם? עכשיו כשאתם פתאום משנים את העולם שלהם ומורידים להם את החיתול, תזכרו שלא מדובר בתהליך גמילה (הם לא מכורים, זה מה שהם הכירו עד עכשיו!). מדובר בתהליך למידה!
לא משנה מה תעשו, הגוף הוא שלהם והם יחליטו מתי, איך, כמה ולמה. אני בטוחה שאף אחד לא רוצה להגיע למצב שהילד מסרב להתפנות או לעשות בכוונה בתחתונים או להתאפק כל הזמן וגם מהצד של הקיצון השני- להיות הילד המרצה, שבכל פעם דורש חיזוק חיצוני רק בגלל שעשה פיפי בשירותים. אתם לא מחזקים אותו על זה שהוא נושם, נכון??
אז חשוב לי שתכירו בתהליך הזה כתהליך למידה פיזיולוגי ורגשי! הם חייבים להכיר וללמוד מה האחוז בשלפוחית בו הם צריכים ללכת לשירותים. הם צריכים ללמוד לחשב מה זמן ההתאפקות שלהם. הם צריכים להיות קשובים לגוף שלהם ולדעת לא לשבת שעות בשירותים וגם לדעת להתרוקן בנועם ורוגע כי רק אז המערך ההורמונאלי בגוף, מאפשר פתיחה של הסוגרים. הם צריכים להרגיש שהכל בא מתוך מוטיבציה פנימית ולא חיצונית. להעלות את הביטחון העצמי שלהם והדימוי העצמי!
זה שלהם! לא שלכם…. אז בפעם הבאה כשתרצו להזכיר להם כל הזמן שהם צריכים לעשות פיפי או תרצו ללכת לטיול לשירותים ושהוא רק "ינסה", תזכרו- האם אתם יודעים מה מצב השלפוחית אצלו בגוף? מה אנחנו מלמדים אותו בעצם? אצל מי השליטה? האם כשהתחיל ללמוד ללכת גם תזכרנו אותו שזה הזמן להפסיק לזחול ולנסות שוב לעמוד?
** חשוב לי לציין שאפשרי ואף מומלץ לבנות ולפתח את המודעות הפיזיולוגית שלהם לגבי תחשות הפיפי בגוף, כבר מגיל לידה!!! גם עם חיתול אפשר ללמד תינוק ניו בורן לרוקן את השלפוחית באופן יזום ללא צורך פאסיבי להמתין לשליטה של המוח לרוקן בעבורו את השלפוחית בהגעתה ל 52%. וזה אפשרי על ידי תהליך למידה מבוסס תקשורת בשפת התינוקות….. אבל זה כבר נושא מדהים לפוסט אחר 😜😜

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.