♥משלוח חינם לכל חלקי הארץ ♥

תפריט

הכלי הכי חשוב שיהיה לכם בתהליך פרידה מחיתולים

גמילה מחיתולים

**הכלי הכי חשוב שיהיה לכם בתהליך פרידה מחיתולים ובכלל בגידול הילדים, הוא פשוט מתנה!!!
 
מחברת הצלחות**
אחד הכלים הכי חזקים שיש לנו בפוקוסינג חיובי שמצליח להעלות ערך מסוגלות, ביטחון עצמי, תובנה הורית חיובית ומייצר זמן איכות, הוא הכלי של מחברת ההצלחות וזה פשוט מתנה לחיים גם להורה וגם על הילד!   
 
**אז מה הדגשים? ** 
1. לבחור מחברת שורה רגילה לכל ילד ולקשט עם כותרת "מחברת ההצלחות של X" כדאי ורצוי לשתף את הילד בהכנת המחברת. 
 
2. מתחילים, בכל יום, בסוף יום,  לכתוב במחברת שהיא רק של הילד ויחד איתו 5 דברים בהם הצליח היום. (יכול להתאים כבר החל מגיל שנה גם אם הם לא יודעים קרוא וכתוב) וכותבים בכל יום על דף אחד (למחרת יש להתחיל דף חדש) והילד גם יכול לקשט או להדביק 
 
3. בהתחלה אתם מעלים את הנקודות ובהמשך הוא.  בהתחלה הוא לא ידע לענות כל כך על השאלה או מחוסר הבנה או מחוסר בטחון בעצמו וזה מה שאנחנו רוצים לשנות 
 
4. הניסוח של כל הוכחה חייבת להיות על פן חיובי ולא שלילי. תמיד נרשום מה כן הצליח ולא מה לא הצליח. המוח לא מבין את המילה "לא" אלא רק את התמונה שהשתילו לו בהמשך למילה "לא" ואין אנו רוצים ליצור מוקד במקום הלא נכון
 
5. הניסוח צריך להיות רשום במוטיבציה פנימי. כתיווך ענייני למה הוא היה אחראי, והקשיב לגוף וידע לעצור או לחלוק או לסמוך על עצמו וכדומה. כל מוטיבציה חיצונית כמו אלוף, גאון, נסיך לא אפקטיבית ומייצרת מוקד שגוי של ריצוי וזה דווקא מוריד בטחון עצמי. לדוגמא: במקום לרשום "אכל יפה" לנסח "ישב לאכול כל זמן הארוחה, השתמש בסכו"ם וידע להקשיב לגוף שלו מתי הוא שבע ולהמשיך לכבד אחרים שממשיכים לאכול" 
 
6. כל ניסיון להצלחה יחוזק ויירשם במחברת גם כן. המסר שצריך לעבור שגם הניסיון וההשתדלות להצליח גם או לא באמת הייתה התוצאה הסופית, עדיין ראוי לציון לשבח 
 
7. יש לרשום כל יום למשך לפחות 10 ימים כדי להתחיל לראות שינוי. אבל בפועל, מתמכרים לזה!! 
 
8. אפשר ואף רצוי להשתמש בכלי הזה במחברת אישית עם עצמכם, ההורים, כל אחד עם עצמו כדי לשנות לעצמכם את התפיסה שיש לעצמכם בתהליך. מה נקודות האור שמגיע לכם על היום הזה. במה הצלחתם בתפקיד ההורי.  
 
בנוסף לכל הדברים המהממים והמעצימים שהמחברת מעניקה לילד, היא גם ממש מייצרת זמן איכות בריא ובעיקר בעיקר והכי חשוב, בגלל שזו מטלה לא פשוטה בכלל וקצת מציקה בליישם אותה במיוחד ברוטינת הערב,  מה שיקרה לכם, ההורים, זה שאתם תתחילו לחפש כבר במהלך היום 5 נקודות כדי שיהיה לכם מה לרשום בערב. זה ממש שהמוח ינסה לחפש הוכחות וגם הילד יתחיל לחפש הוכחות בכל זמן היום וכל הדבר הזה  מייצר פוקוס חיובי ושם יהיה שינוי משמעותי   
 
כלי נוסף בהקשר למחברת שמסונכרנים ביחד זה כלי התפקידים- בהמשך למחברת ממליצה לתת לילד תפקידים בבית שרק שלו כדי לייצר הזדמנויות להצלחה: להשקות עציצים, לקפל זוגות גרביים, לערוך שולחן, להכניס בגדים למכונה, לרחוץ סכו"ם לעזור עם האח הקטן וכדומה. 
 
אתם ממש יכולים להיות יצירתיים כאן וגם זה מייצר סנכרון אוקסיטוציני של זמן איכות והגדלת בטחון עצמי ועידוד מוטיבציה לשיתוף פעולה
 
אז מה מחברת ההצלחות עשתה בבית שלכם?
 
בהצלחה,
מיכל
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות