fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

צפייה משפחתית בחדשות: מועילה או מזיקה?

בימי הסגר השלישי, כשאתם והילדים בבית (כן, כל היום בבית), אפשר רק לנחש כי הטלוויזיה דולקת אצלכם בסלון לאורך כל שעות היום. גם כשאינכם יושבים לצפות בסדרה או תוכנית אהובה, הטלוויזיה דולקת ברקע. לא נפתיע אתכם אם נספר כי בכל הערוצים משודרות תוכניות אקטואליה הדנות בנושא אחד: משבר הקורונה. 

 

נשאלת השאלה: האם התכנים החדשותיים מסייעים בהסברה "מהי קורונה" או שהם עלולים ליצור נזק רגשי אצל הילדים? רגע לפני שגם אתם יושבים על הספה לצפייה משותפת במהדרות החדשות (או פשוט משאירים את הטלוויזיה דולקת ברקע), הקדישו כמה דקות לקריאת המאמר הבא:

 

חדשות קורונה: הן לא תורמות לכם, ובטח שלא לילדים

יש משהו ממכר באקטואליה: אתם רוצים לדעת מה קורה בארץ וסקרנים לדעת איך מתמודדים עם הקורונה בעולם. כאנשים בוגרים, הרי שיש לכם את החוסן הנפשי להתמודד ולהכיל את מגוון התכנים החדשותיים. עם זאת, האם ילדכם אכן בשלים רגשית להיחשף לכותרות הבאות?

  • "ביממה האחרונה מתו X אנשים מקורונה"
  • "יותר ויותר ערים אדומות בישראל"
  • "המצב מחמיר – ישראל הולכת לסגר"
  • "מערכת הבריאות קורסת"
  • "לפי הנתונים, גם בחג הבא לא נוכל לחגוג עם המשפחה"
  • "מתו שני מתחסנים בחו"ל" והרשימה עוד ארוכה…

 

בתקופה זו, יותר מבכל תקופה אחרת, חשוב שתגנו על ילדכם ולא רק מפני הידבקות בנגיף. חלק ניכר מהחדשות מוקדש לענייני קורונה, כאשר רובם מגלמים בתוכם מסרים שליליים, מדאיגים ולא אופטימיים. חסכו מהילדים תכנים מסוג זה! 

 

חשוב לציין כי ישנם גם אנשים בוגרים שלמרות בגרותם הרגשית וגילם, נמנעים מצריכת חדשות. הסיבה היא ההשפעה הרגשית השלילית שלהן עליהם. 

 

"ומה אם ילדי ישאל אותי מהי קורונה?"

חשוב להדגיש: לא נכון ל"טאטא" את הקורונה מתחת לשטיח ולהתכחש אליה מול הילדים, אלא להפך. הפכו את חוסר הוודאות – לוודאות. כהורים, יש לכם שליטה מלאה על הדרך בה תעבירו את המסר לילדיכם (שלא כמו המסרים המועברים באמצעות כלי התקשורת). כל עוד הילדים בוגרים מספיק וכבר דיברו איתם על המשבר הבריאותי במסגרת החינוכית, רצוי ומומלץ להשיב לשאלותיהם. כן חשוב למצוא את השפה הנכונה, המילים הרכות ואווירת השיח הנעימה שתרגיע ולא תבהיל. 

 

ואם כבר מסך טלוויזיה וחדשות: מילה אחת על "מלחמת המסכים"

ללא כל קשר לקורונה, מומלץ מאד להגביל את שעות המסך של הילדים. בימים אלו, כשישראל נמצאת תחת סגר שלישי, הורים רבים מעגלים פינות ומאריכים לילדיהם את זמן המסך היומי. בכדי שלא תאבדו שליטה לחלוטין, חשוב שתציבו שני תנאים:

  • הגדירו זמן מסך קבוע וידוע מראש לתקופת הסגר. לדוגמא: שעתיים ביום (במקום שעה לדוגמא בימי השגרה). כך, אתם עדיין שומרים על סמכות הורית וגבולות. 
  • הגדירו לילדים מה מותר ואסור להם בזמן המסך. לדוגמא: סדרות חינוכיות – כן. משחקים באייפד – לא. 




הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.