fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

הילד מתעקש שלא לאכול: מה עושים במצב שכזה?

 

הסברתם לילדכם כי האוכל הוא הדלק לגוף, שאם הוא לא יאכל הוא לא יגדל ואפילו הבטחתם חיזוק חיובי בדמות קינוח. והילד? בכל זאת מתעקש ומסרב לאכול. אם זה מנחם אתכם, דעו כי המון הורים מתמודדים עם הסיטואציה הזו – בארוחת הבוקר, הצוהריים והערב. איך עליכם להגיב במצבים כאלו ומתי "הסרבנות" מחייבת בדיקה מעמיקה יותר?

 

הילד מתעקש שלא לאכול? לא תמיד אתם צריכים לדאוג

הכעסתם את ילדיכם, הוא רב עם אחיו הגדול והחליט לעשות "קונצים" ולא לאכול? לא קרה דבר. אותו אירוע נקודתי לא מגדיר את הרגלי האכילה של ילדכם. כלומר, אינכם צריכים לחשוש או לתהות איך הילד ויתר בקלות על הארוחה שלו. סירובו של הילד לאכול לא מעיד בהכרח על חוסר תיאבון, אלא שהמון פעמים מדובר על "קלף מיקוח". מי לימד אותו להשתמש בקלף הזה? לרוב, אתם, ההורים. 

 

הילד "שובת רעב"? שימו לב איך עליכם להגיב (ובעיקר, איך לא להגיב):

  • כל עוד אתם מזהים כי מדובר על "פרנציפ" של הילד, התעלמו. התגובה שלכם היא מחיאות הכפיים למופע שלו, וכעת זהו הדבר האחרון שמגיע לו. 
  • חדדו בפני הילד פעם אחת בלבד כי שעת האוכל היא כעת (לדוגמא: ארוחת הערב), וזו ההזדמנות היחידה שלו לאכול את ארוחתו.
  • כשאתם מבקשים ממנו שוב ושוב לאכול, אתם יוצרים מצב בו הוא מתפעל אתכם. התוצאה = הוא צובר כוח ושליטה ולומד כי יש לו קלף מיקוח נגדכם. 
  • ואתם, המשיכו לאכול כרגיל! כשאינכם מגיבים להתנהגותו, אינכם מחזקים אותה. כעבור כמה דקות (וכל עוד לא תתנו במה להתנהגותו), הילד ישוב לאכול. 

 

חוסר תיאבון הנובע ממצוקה רגשית – אל תתעלמו!

עם זאת, במידה ואתם מבחינים בדפוס מתמשך (לדוגמא: כבר מספר ימים שהילד לא אוכל), ראוי לבדוק את הסיבה. כידוע, מצוקות רגשיות גורמות לחוסר תיאבון, כך שזהו הדבר הראשון שכדאי לבדוק. שאלו את ילדכם איך עוברים עליו הימים בגן/בבית הספר, שוחחו עם הגננת/מורה (האם היא מבחינה בשינוי בהתנהגותו / האם הוא אוכל) וכיוצא בזה. ריב עם חברים, חרם חלילה, שינויים במבנה המשפחתי כמו גירושים/מעבר דירה – כל אלו יכולים ליצור מצוקה נפשית המשפיעה על התיאבון.

 

הילד נמנע ממזון מסוים? גלו ערנות!

שימו לב מתי סירובו של הילד לאכול נובע מתוך כעס, "דווקא" או מפגן כוח, ומתי לא. כך לדוגמא: ילדים עלולים להתגלות כאלרגיים למזונות מסוימים – מחלב ועד גלוטן. הדרך הטובה ביותר לאבחן את האלרגיות האלו היא הערנות שלכם. 

 

ילדכם חוזר בכל יום מהגן/בית הספר עם הכריך לאחר שהוא לא אכל אותו? אל תתעלמו! יתכן וההימנעות אינה מקרית. ילדים הסובלים מצליאק לדוגמא (אלרגיה לגלוטן), עלולים לסבול מכאבי בטן חריפים מאד לאחר אכילת גלוטן (המצוי בלחמים, עוגות וכיוצא בזה). סביר כי הילד למד לעשות את הקישור כי הכריך עושה לו כאבי בטן, ועל כן הוא נמנע ממנו. 

גלו ערנות ואחריות! במידה ואתם מזהים דפוס מתמשך (חוסר תיאבון, הימנעות ממזונות מסוימים, כאבי בטן / בחילות / הקאות לאחר האוכל), יש לבדוק זאת באופן מידי.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.