fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

קצת על הורות בגיל מבוגר

לא מעט אנשים הופכים להיות הורים בגיל מבוגר, יחסית, אם מבחירה ואם בשל כורח הנסיבות. להורות בגיל מבוגר מתלווים לעיתים חששות, שכן הרך הנולד מקבל לכאורה הורה עם תוחלת חיים לא ארוכה מספיק כדי ללות את התינוק הצעיר בצורה הדוקה בהמשך תחנות חייו: בר המצווה, החתונה, הלימודים, הולדת הנכדים ועוד.

אלא שכאשר מעמיקים בנושא מגלים שלהורות בגיל מבוגר יש הרבה מאוד יתרונות, ומאחר שאנחנו בלוג אופטימי מטבעו, רצינו למקד את השיח דווקא במרכיבים החיוביים שבהורות:

לא נלחצים מכל דבר

המוצץ נפל ושהה על הריצפה במשך שניה ועשרים מאיות השניה? שכחנו לבצע סטריליזציה לבקבוק לפני שהכנו לתינוק שוב תחליף חלב? התינוק העלה חום ומתלונן הרבה? כל אלו סוגיות שהורים בגיל מבוגר מיטבים להתמודד איתן, אם בגלל ניסיון העבר ואם בגלל הפרספקטיבה על החיים: לא כל מקרה הוא מקרה חירום, לא כל פליטה של התינוק על מזרן הפעילות משמעותה ריצה לחדר מיון ובכי של תינוק יכול לנבוע מאוסף גדול של סיבות ולא רק כי הוא רעב.

יחסית מבוססים מבחינה כלכלית

הורים בגיל מבוגר זוכים ליתרון נוסף: באופן יחסי, הם מבוססים כלכלית. הם נמצאים בשלבים בחייהם שלאחר רכישת השכלה. הם עבדו במהלך השנים ולרובם עבודה קבועה ומבוססת, הם חסכו כסף המיועד לבניית המשפחה, הם צברו ותק ומעמד בעבודה והם יכולים להתפנות לתהליך הלידה ולתינוק החדש. במקרים רבים, הורים אלו לא רק מבוססים כלכלית, אלא גם כאלו שהספיקו להגשים את עצמם ולהגיע לסיפוק בעבודה, ועתה הם ממשיכים לפרוייקט הבא: הרחבת המשפחה.

הקריירה יציבה

בעוד שהורים צעירים חווים לא מעט פעמים טלטלות במקום העבודה שלהם, והם מלאי אמביציות לנסות ולנצל הזדמנויות ולהתקדם למשרה ניהולית בכירה יותר, הקריירה של הורים מבוגרים היא לרוב יציבה יותר, ומתאפיינת בפחות שינויים ותמורות. הורים מבוגרים יותר נוטים לדעת לנהוג באיפוק גם אל מול תקריות מכעיסות במיוחד בעבודה, מה שמקנה להם מזג נעים יותר, ופחות מתנגדים ויריבים פוטנציאליים בעבודה שמעוניינים בהסתלקותם מן הזירה (אנחנו יודעים שאנחנו דרמטיים מידי, אבל כל מי שעבד בארגון גדול והיה חשוף לפוליטקה ארגונית – מבין במה מדובר).

יש לא מעט ניסיון מן העבר

להורים מבוגרים יש לא מעט ניסיון מן העבר. הם יודעים להקשיב לאינסטינקטים שלהם, ולזהות אירועים שעלולים להכניס את המשפחה ללופ אינסופי. הם יודעים כיצד לגמול ילד ממוצץ, ואיך ללמד אותו שבלילה לא קמים לאכול. הם מסייעים לילד בהתפתחות שלו ונותנים לו ליפול וללמוד מן הטעויות שלו – וכל זאת עם הרבה פחות רגשות אשם.

תפיסת החינוך כבר מגובשת

הורים צעירים מעצבים את תפיסת החינוך שלהם תוך כדי למידת תפקיד ההורות. האם כשהילד בוכה לאחר שכעסו עליו כדאי לנסות להרגיע אותו או לתת לו להתמודד לבד עם מעשיו? האם כשילד נזכר שהוא רעב בשעה 23:00 נפנים להכין ארוחת לילה מהירה או ששומרים על מסגרת הארוחות הקבועה?

להורים מבוגרים יש תפיסת הורות מעוצבת. בין אם היא נכונה בעיני אחרים ובין אם לא, מדובר במסגרת שיצקו אליה תוכן משמעותי, ולמעשה התהליך החינוכי הוא סדור הרבה יותר, עם הרבה פחות פניות וזגזוגים.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.