fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

מזוג למשפחה: איך לשמור על הזוגיות והרומנטיקה בסטטוס החדש?

רק לפני תשעה חודשים עוד הייתם "זוג" – את ובן זוגך. כעת, כשאתם חוגגים את התוספת החדשה שהפכה אתכם הורים – אתם כבר משפחה. אתם רוצים להיות הורים לתפארת, אך בשום אופן לא מוכנים להיות אך ורק פרטנרים לגידול ילדיכם, אלא רוצים לשמר את הרומנטיקה, את אש התשוקה ואת הסטטוס "בני זוג".

זכיתם להיות הורים, ובעיקר – זכיתם להיות הורים יחד. גידול ילדים הוא משימה מאתגרת, בהתחלה – מעט מאיימת, אך מעל לכל – מספקת ומרגשת. התחלות חדשות לא תמיד קלות, אך אפשר להפוך אותן קלות יותר. את לא רק אמא ואתה לא רק אבא, אלא שאתם גם בני זוג אחד לשנייה.

הורות – משימה משותפת!

אז איך מתחילים להיווצר סדקים ברומנטיקה? בין היתר, כשצד אחד מרגיש שהוא מקריב ועושה יותר מהאחר. אמנם אין מקום להכללות ובכל משפחה הדינמיקה שונה, אך לרוב – תהיה זו האם שתחוש זאת: היא זו שנכנסה להיריון וילדה, היא זו שלעתים נאלצת לוותר על התפתחותה המקצועית, היא מבלה בבית בחופשת הלידה וגם זו שמגדלת באופן פעיל את התינוק.

הדבר החשוב ביותר הוא לתפוש את ההורות כמשימה משותפת ושיווניות. אתם בחרתם להיות הורים, ויתרה מכך – בחרתם להיות שותפים לפרויקט חייכם! הפכו את ההורות לתפקיד מקרב ומעצים, ולא כזה שירחיק ויעורר מתחים מיותרים. השותפות המלאה צריכה לבוא לידי ביטוי בדברים הבאים:

  • תיאום ציפיות – חלקו ביניכם משימות ודעו איך עתיד להיראות השבוע שלכם. כך, הסבירות לחיכוכים – אפסית. תאמו בינכם את ההחלטות הגדולות: אילו מוצרים אתם קונים ואילו אתם מחליטים שאינם נחוצים. מתי צריך להחליף מזרן פעילות לתינוק ומתי את משטח ההחתלה.
  • גידול פעיל של הילדים – הסכימו ביניכם כי שניכם מחליפים, מאכילים ומקלחים
  • פירגון הדדי אחד לשנייה (כשאת רוצה לצאת בערב לרוץ ולך חשוב לבלות ערב אחד בשבוע עם חברים)
  • קבלת ההחלטות צריכה להתקבל יחד (ממתן חיסונים ועד מסגרת החינוך שתבחרו לילד)
  • הקשיבו זה לזו והכילו אחד את השנייה – תקשורת היא המפתח להצלחה, מניעת חיכוכים ושימור התשוקה!
  • ולמרות הכל: אין צורה אחת של הורות, אלא שההורות הנכונה היא זו הנכונה לכם. אמצו הרגלים וחלקו ביניכם את המטלות באופן המוסכם על שניכם.

פתחו יומנים: קדשו את הרומנטיקה ערב אחד בשבוע

ההורות מספקת ומרגשת, אך אפשר להודות בזה – גם מעט מעייפת. מלדאוג אך ורק לעצמכם, כעת עליכם לדאוג באופן מלא לצרכיו של תינוק קטן שתלוי בכם. התשישות שסביר כי גם אתם סובלים ממנה, היא גם פיסית וגם מנטלית-רגשית. שעות שינה מועטות וחששות טבעיים – כל אלו בוודאי שלא מוסיפים לרומנטיקה, ומעבר לכך – לא תמיד משאירים לה מקום.

אז נכון, רומנטיקה ספונטנית בהחלט מרגשת יותר, אך בכדי לשמר/לעורר אותה, עליכם להתאמץ. קבעו לעצמכם ערב אחד בשבוע שבו תבלו אחד עם השנייה – לבד. צאו להליכה משותפת, שתו קפה בפארק, התפנקו במסעדה או צפו בסרט – העיקר שתהיו יחד. תהיו בטוחים שסבא וסבתא ישמחו לפרגן לכם – שתצאו ותבלו, תתאווררו ותשובו לתינוקכם עם כוחות מחודשים והמון אהבה בלב.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.