fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

התינוק לא ישן ?

למה התינוק לא ישן?

התינוק לא ישן – מה הסיבה ואיך אפשר לשנות את זה?

יש את הרגעים האלה שאנחנו מסתכלות על התינוק שלנו, והתנועות שלו נראות פתאום יותר איטיות… ואז הוא מתחיל לבכות… יכול להיות שהוא עייף? החלטנו לנסות…

אנחנו לוקחות אותו לחדר שלו, מניחות אותו במיטה, בעדינות, עומדות עוד קצת לידו ואז מתחילות לצאת מהחדר לאט לאט… על קצות האצבעות, ומתפללות שאיך שנהיה בחוץ, לא נשמע בכי. ואז ברגע שאנחנו בחוץ, ומבינות שהוא נרדם סופית, מתעוררת בנו תחושת ניצחון! הצלחנו להבין בדיוק מה הוא היה צריך- איזה אושר!

אצל חלק מאיתנו, רגעי האושר האלה נמשכים זמן ממש קצר… יש הורים שמספרים שהתינוק ישן רק חצי שעה, או בכלל לא ישן בלילה, הוא תינוק כזה שלא אוהב לישון…

 
כשהתינוק ואנחנו לא מקבלים את המנוחה שאנחנו צריכים, במהלך היום או הלילה, אנחנו נמשיך את היום בחוסר אנרגיה וסבלנות. ואז מתחיל כדור שלג של מחשבה על מה הולך להיות בלילה ושכנראה גם אז לא נישן, וזה מציף בנו תחושת תסכול .
 
אין ספק שאם רק היינו יודעות לזהות את הרגע הנכון שהוא באמת עייף, ואז לשים אותו במיטה, היינו יכולות להיות עם הרבה יותר אנרגיה וכוח במהלך היום.
 
חשוב שתדעי – זה בהחלט אפשרי!
בפוסט הזה אסביר לך את הסיבה לחוסר השינה, איך להסתכל על הסימנים שהוא עושה, ואיזה כלי יאפשר לך לזהות במדויק מה הוא צריך עכשיו…
 
למה התינוק שלי לא ישן?
הסיבה העיקרית שתינוק לא ישן, היא כי אחד מהצרכים שלו לא התמלא עד הסוף.
למשל, אם הוא עדיין רעב, או צריך מגע, עד שהוא לא יקבל את מה שהוא צריך, יהיה לו קשה להירדם בגלל נוכחות של אדרנלין בגוף ולא כי הוא עושה דווקא.
 
ברגע שנדע לזהות את הצרכים השונים שלו והם יקבלו מענה, השינה שלו תהיה איכותית ורצופה, וההרדמה תהפוך להיות קלה יותר כי זיהינו בזמן את הצורך שלו בשינה…
 
התינוק אומר לנו בדיוק מה הוא צריך, דרך סימנים שהוא עושה בגוף שלו.
עכשיו, שהבנת שחוסר שינה של התינוק נובע מצורך שלא נענה, אני רוצה לחשוף בפנייך שהדרך שלו לתקשר איתנו ולהגיד למה בדיוק הוא זקוק, היא דרך שפת הגוף שלו. ישנם ממש סימנים שהוא עושה באמצעות הגוף שלו.
 
חשוב שתדעי, ילד או תינוק לא שולטים בשפת הגוף שלהם, הם לא יודעים שהם בהכרח מראים מה שהם צריכים באמצעות הגוף.

 
איך שפת הגוף פועלת?
שפת הגוף פועלת בדומה לציר זמן, הגוף שלו מסמן לנו בשני שלבים שמגיעים אחד אחרי השני. השלב הראשון הוא הופעה של הסימנים המוקדמים, הם מעידים על היווצרות של איזשהו צורך מסוים דרך הגוף שלו.
 
אחרי זמן מסוים, הגוף של התינוק יתחיל לאותת בסימנים מידיים, השלב הזה מעיד שעכשיו הצורך כבר לא סובל דיחוי. את הסימנים האלה נראה באמצעות קיטורים, בכי, אי נוחות עד כדי בכי היסטרי. חייבים לתת לצרכים האלה מענה באופן מיידי.
 
ככל שהתינוק קטן יותר, המעבר בין שלב הסימנים המוקדמים לשלב הסימנים המידיים, יהיה קצר יותר. ככל שהוא יגדל, המרווח בין הסימנים המוקדמים למידיים יגדל.

 
הכלי המדויק שיעזור לכם ללמוד את הסימנים בשפת הגוף שלו
עכשיו שאנחנו יודעים שהתינוק מאותת בשפת הגוף שלו מה בדיוק הוא צריך, חשוב שנלמד לזהות את הסימנים המוקדמים לפני שנגיע לסימנים המידיים, לבכי, זה מה שיאפשר לנו לתקשר אתו בצורה טובה יותר וגם להבטיח כניסה קלה יותר לשינה.
 
הכלי המשמעותי, שיעזור לנו להבין ולראות מה הוא צריך, נקרא תצפית.
 
איך משתמשים בכלי הזה?
קדימה – בואו נתחיל!
לוקחים דף ועט, רושמים את התאריך והשעה, ומניחים את התינוק לידנו, אנחנו מתחילים לעקוב ולרשום כל פעולה שהוא עושה, ושחוזרת על עצמה מספר פעמים במהלך היום ולצידה באיזו שעה זה קרה.
 
למשל: זורק ידיים, מכווץ גבות, בועט ברגליים, זז עם הטוסיק. משם אפשר להבין שיש סימנים מסוימים שהוא עושה לאוכל, גרפס פיפי קקי, שינה ועוד.
 
חשוב לדעת, בזמן התצפית אנחנו לא מפרשים שום דבר ולא מצפים לקבל שום דבר. למה הכוונה? למשל, לא לרשום התינוק מפהק אז הוא עייף, אלא לרשום התינוק מפהק. גם לא לרשום מנסה להתהפך, אלא מניף רגל לצד הנגדי. המטרה כאן היא שנכתוב בדף על הפעולות שהוא עושה בצורה כמה שיותר אובייקטיבית.
 
אם במהלך התצפית, אנחנו רואים שהוא עושה פעולה שאנחנו כבר מכירים עוד מקודם, נניח פעולה שמסמלת צורך באוכל, אנחנו ניתן את המענה ונאכיל, וגם נכתוב את הפעולה בדף ונסמן לידה V.
 
עוד משהו שכדאי לרשום: כשנתנו מענה לרעב, האם זו הייתה האכלה איכותית או לא, האם זה היה כמה שלוקים או לא. גם אם נניח וסיימנו את התצפית וכמה דקות אחר כך התינוק נרדם או אכל, גם את זה נסמן בתצפית זה יאפשר לנו לקבל תמונה ברורה יותר על שפת הגוף שלו.
 
התצפית יכולה גם ללמד אותנו על דברים שמפריעים לתינוק בזמן שהוא אוכל – גרפס, עייפות וכן הלאה.
 
חשוב לעשות תצפית אחת ביום. משך התצפית יהיה בין עשרים דקות – חצי שעה ל- 40 דקות . המטרה שלנו היא לאתר את הפעולות שהתינוק עושה עם הגוף שלו ולהתאים להם במדויק את הצורך הנכון. בתצפית כזו איכותית, יהיו כמה שיותר V ים.
 
חשוב שהתצפית עצמה תיעשה בצורה כמה שיותר טבעית – זאת אומרת שנכתוב ונמשיך לדבר ולתקשר עם התינוק, ניגע בו – לא נעשה משהו שונה מקודם…
 
בגלל שזה לא פשוט לעשות גם וגם, אפשר או לעשות את התצפית בשניים, או לקחת את הטלפון, ולהקליט סרטון שלנו ושלו כדי לראות שלא פספסנו את הסימנים או אפילו להקליט את עצמנו ברשמקול.

 
 
איזה ערך נוסף, הכלי המדהים הזה נותן לנו?
המשמעות הנוספת שנותן לנו כלי התצפית, היא פיתוח יכולת הקשבה.
מכירים את הרגע הזה שהילד הרגע קם מהשינה, ונראה שהוא עדיין רוצה לישון?
לכמה מאיתנו ישר מתחילה לקפוץ בראש מחשבה כמו אין מצב שהוא עייף, הוא הרגע התעורר משינה ארוכה! התצפית גורמת לנו להניח את המחשבות האלה בצד, ולהסתכל על מה שקורה עכשיו בצורה אובייקטיבית ונקייה.
ההרגשה הזו של להסתכל על התינוק (ובכלל על העולם) בצורה נקייה בלי מחשבות שצצות ישר, היא מאוד מעצימה.
התצפית היא חלק בלתי נפרד מהגישה שבה אני מנחה. אנחנו יודעים שכשניתן לתינוק מענה בהתאם למה שהוא צריך, הוא גם לומד איך להיות במודעות לגוף שלו. זה בונה את הבסיס לאדם המאושר שהתינוק שלנו יכול להיות.
 
איך נדע אם התינוק מאותת שהוא צריך משהו או שהוא רק משחק?
כשנסתכל על התינוק שלנו, נשים לב האם הוא חוזר ומגביר את הפעולה שהוא עשה בגוף או שלא. אם הוא חיזק את התנועה בגוף – יש משהו שהוא צריך. אם הוא עבר לעשות פעולה אחרת עם איזה משחק שהיה לידו, זה לא קשור בצורך.
 
האם הכלי הזה רלוונטי גם לגילאים מאוחרים יותר?
בהחלט כן! ניקח לדוגמא את הרצון להתפנות, אפשר לראות ילדים שעושים תנועה של התאפקות (הצמדת רגליים) וגם מבוגרים שמסמנים בגוף שלהם את הצורך הזה.
 
דוגמא נוספת היא, שמשהו ממש הצליח לנו, רובנו נחייך ואפילו נעשה איזו תנועה עם היד (יש!) שמסמלת עד כמה אנחנו שמחים שזה קרה.

רוצה לדעת עוד על השינה? ממליצה להיכנס ולצפות בהדרכה המצולמת על למה תינוקות מתעוררים בלילה? והיא לגמרי שלך ובחינם!
למה תינוקות מתעוררים בלילה? הסבר על השינה
https://www.facebook.com/lomdimhorut/videos/731961990942592/

וגם באינסטגרם יש עמוד מלאאאא טיפים- https://www.instagram.com/michal_hikry/

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.