fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

תואר ראשון בהורות – על הדרכות הורים

את המקצוע בו אתם עוסקים כיום, למדתם במוסד לימודים להשכלה גבוהה או במכללה מקצועית. היה ברור לכם כי על מנת שתוכלו לעסוק במקצוע, עליכם לרכוש הכשרה מתאימה. אם תחשבו על זה, את התפקיד המשמעותי ביותר בחייכם – הורות, איש לא לימד אתכם. הורות לא מחייבת אתכם בתואר, תעודה ואינה דורשת בהכשרה, קורסים או מעבר במבחנים.

ומה אם בכל זאת אתם מתעקשים להיכנס לנעליים הגדולות רק לאחר שתלמדו קצת על "התפקיד"? הכירו גם אתם את הדרכות ההורים!

מתי כדאי לפנות להדרכת הורים?

לא אחת נאמר כי שינויים אף פעם לא קורים באזור הנוחות, אלא רק מחוצה לו. ואכן, המון פעמים הפנייה האקטיבית אל יועץ הורים, תהיה רק במקרים בהם התחושה היא שהאדמה רועדת ואינה יציבה. מנעד המקרים בו מטפל מדריך ההורים – עצום!

כל משפחה, ללא יוצא מן הכלל, מתמודדת עם מורכבויות שונות. ולכן, התשובה לשאלה מתי כדאי לפנות להדרכת הורים היא בעצם "תשובות". לפניכם, כמה "אתגרים" שכיחים שהדרכת הורים תוכל לסייע לכם להתמודד מולם:

  • לפני לידת הילד הראשון, הדרכת הורים שמתפקדת כמעין "קורס מזורז להורות"
  • אתגר אקטואלי – משבר הקורונה. המשפחה נמצאת כל היום ביחד (הילדים לומדים מהבית, ההורים עובדים מהבית), ונוצרים מתחים וחילוקי דעות שלא מצליחים לגשר עליהם.
  • קושי בהגדרת גבולות. משליטה מלאה שהייתם לכם על ילדכם, אתם מרגישים אפס שליטה
  • בעיות התנהגות של הילדים – במסגרת החינוכית וגם בתוך התא המשפחתי
  • מתחים שנוצרים בתא המשפחתי בעקבות משבר בזוגיות
  • קשיי הסתגלות של הילד במסגרת החינוכית
  • חילוקי דעות בין ההורים באשר לדרך גידול הילדים / מסגרת חינוכית / תזונה / אורח חיים

"הצורך בהדרכת הורים מעיד על הכישלון שלי כהורה?"

בוודאי שלא. אין מקום להלקאה עצמית, חרטות או התעכבות על "למה לא עשיתי אחרת". איש לא מלמד אתכם להיות הורים, זוכרים? הפנייה למדריך הורים מעידה בהכרח על רצונכם ללמוד ולהעניק לילדכם ילדות מאושרת ושמחה (אגב,  טיפים נוספים תוכלו לקבל בבלוג ההורים שלנו כאן))

ומהצד השני: גם אם אתם גאים בהורות שלכם, נהנים מגידול הילדים ומסופקים מאד מהתא המשפחתי ותפקודו, תוכלו ליהנות מהדרכת הורים שתעצים אתכם ותעניק לכם ארגז עם כלים אוניברסליים – על זמניים. הדרכת ההורים מחדדת את הכישורים והמיומנויות שלכם, ומאפשרת לכם לקיים מערכת יחסים בריאה, מכבדת והרמונית עם ילדיכם.

הדרכת הורים אינה קסם, היא עבודה

החלטתם לפנות למדריך הורים? חשוב שתדעו כי הדרכת הורים מחייבת אתכם בשיתוף פעולה, אקטיביות, תרגול משימות ומעל לכל – סבלנות. שינויים מתחילים מהיום להיום, אך התוצאות – להן לוקח קצת יותר זמן והן מותנות בהתמדה. עוד הרבה לפני שאתם מתחייבים לשיתוף פעולה עם מדריך ההורים, חשוב שתתחייבו לשיתוף פעולה מלא ביניכם, ההורים. גבו זה את זה, וזכרו כי המטרה שלכם משותפת. בהצלחה!

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.