fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

מגפת הקורונה? מגפת המסכים! על מלחמת ההתשה של החיים המודרניים

ישנם הורים שנרתעים, חוששים ומנסים להימנע בכל מחיר ממלחמת ההתשה מול הילדים. ברור להם כי ברגע שבו הם יגידו: "זהו, נגמר זמן המסכים להיום", יתחילו התנגדויות, בכי, צעקות ולעתים אפילו הטחת המכשיר על הרצפה. הורים יקרים, אתם אלו שקובעים, לא הילדים. הגדרת הגבולות לא חיונית, אלא הכרחית!

אם זה רק היה תלוי בילדים, הם היו מבלים את כל שעות הפנאי שלהם בישיבה אל מול המסכים: צפייה בטלוויזיה, משחק באייפד והתכתבות עם חברים מהכיתה באייפון. כבר שנה שהעולם מתמודד עם מגפה בריאותית, אך כבר יותר מדי זמן שהורים רבים מתמודדים עם מגפה לא פחות מורכבת: מגפת המסכים.

מדוע הורים רבים מתנגדים למסכים?

נתחיל אולי בדבר שחשוב לחדד: לא מומלץ לאסור על הילדים את המסכים. רצוי שהם יצפו בטלוויזיה, "ינקו את הראש" עם משחק באייפד וישתעשעו בעריכת תמונות מצחיקות שלהם. הבעיה מתחילה כשהילדים הופכים משועבדים למסכים, ואתם הופכים ללוחמים במלחמת "לא עוד מסכים". גם אתם, כאנשים מבוגרים, יכולים להעיד כי למרות שאתם מאד רוצים, אתם לא תמיד מצליחים להוריד את הטלפון מהיד ולהפחית את שעות המסך שלכם.

בעוד אתם עוד עובדים עם המכשירים, הילדים משתמשים בהם למטרות פנאי ובידור בלבד. אם כך, מה הבעיה?

  • צפייה/משחק במכשירים השונים מעודדת מצב סטטי של ישיבה
  • הילדים נשאבים אל תוך עולם וירטואלי ומזניחים את העולם האמיתי
  • לא אחת, הילדים מבזבזים שעות על צריכת תכנים שטחיים ולא חינוכיים
  • הורים רבים חוששים כי שעות המסך יפגעו בכישוריהם החברתיים של הילדים

תיאום ציפיות עם הילדים – מדוע הוא חשוב כל כך?

משום שהילדים צריכים גבולות ברורים. עליהם לדעת מראש כי זמן המסך היומי שלהם הוא X מ-2 סיבות:

  • כשהילדים יודעים שיש להם שעת אייפד ביום לדוגמא, הם יכולים לתכנן מה הם יעשו בזמן הזה
  • כשתבקשו מהם את האייפד בחזרה, הם לא יופתעו ולא יתרגמו את בקשתכם כעונש
  • כן חשוב להדגיש כי זמן המסך היומי צריך להיות עקבי. העובדה כי יום שבת הוא יום החופש והפינוק, לא אומרת כי אין הגבלה על זמן המסך. במידה ותקלו בכך ראש, תלמדו את ילדיכם כי אין באמת ערך למילה שלכם.

"מהו זמן המסך המומלץ ביום?"

יהיו אלו שיגידו כי "כמה שפחות, כך יותר טוב". כמה זה פחות? רק אתם יודעים. כהורים, האחריות שלכם היא להגביל את ילדכם ל-X זמן ביום, ולהבטיח כי ילדכם לא יושבים עוד דקה נוספת מול המסכים. ישנם הורים המתירים לילדים לצפות במסכים (טלוויזיה, מחשב, אייפד, מכשיר חכם וכן הלאה) כשעה ביום. מנגד, ישנם הורים שרק בכדי למנוע את "מלחמת ההתשה" אל מול הילדים מאפשרים להם לצפות בהם יותר. ההחלטה כאמור, היא רק שלכם.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.