fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

חשיבות יצירת הקשר בין האם לילד :

המרכיבים ליצירת הקשר הם מגע, דיבור, חיוך, יצירת קשר עין, חום ואהבה. נשתמש בכל המרכיבים הללו בזמן הפעילות לצורך יצירת קשר איכותי בין הורה לתינוק מה שיגרום לתינוק להיות בריא מכל הבחינות: רגשית, נפשית ושכלית. קשר כזה תורם לתינוק לאמון בסיסי ולביטחון עצמי. תכונות בין הורה לתינוק שיזדקק להן להתפתחותו התקינה גם בעתיד.

מגע – רצוי מאוד לנסות ליצור ולאפשר מגע גופני רב בין ההורה לתינוק כי מגע זה בעצם קשר גופני. המגע מאפשר לתינוק להרגיש אהוב. ניתן לשאת את התינוק קרוב לגופינו (במנשא או בידיים), דבר המאפשר לתינוק לחוש חום ובטחון. הקרבה לאם/אב מאפשרת לתינוק לחוש רכות, לשמוע ולחוש את קצב פעימות ליבה/ו. המגע מאפשר לתינוקות להבין איפה נגמר גופם.

הדיבור –  דיבור האם מאוד מרגיע את התינוק וגורם לו הנאה. לכן רצוי לדבר ואף לשיר לו שירים פשוטים. אין כל חשיבות לעובדה אם ההורה יודע לשיר יפה או לא, התינוק פשוט נהנה מקולכם המוכר ומרכות הקול.

החיוך – התינוק נהנה מעצם חיוכנו אליו. במשך הזמן הוא אף יגיב אלינו בחיוך, תחילה, עד גיל חודשיים בערך החיוכים הנם ספונטניים, לאחר מכן התינוק מתחיל להגיב ע"י חיוך לצלילים נעימים וקולות מוכרים.בהמשך נוצר מעין דו-שיח בחיוכים. אתם מחייכים זה אל זה כל אחד בתורו, זה אחר זה.

קשר עין – קשר עין גם הוא תורם מאוד לקשר. ברגע שהאם מאכילה את התינוק היא גם נוגעת בו, היא מדברת אתו או שרה לו, היא מחייכת אליו ומביטה בו. גם התינוק כשהוא אוכל בעיניים פקוחות למשל הוא יוצר קשר עין עם האם, הוא נהנה מאוד להביט בפניה, התינוק בד"כ מעדיף להסתכל עם פנים מאשר על כל דבר אחר.

אהבה וחום – חשובה לא פחות הרעפת אהבה על התינוק, שכן תינוק המקבל אהבה, יהיה מסוגל גם להעניק אהבה בשלב מאוחר יותר בחייו. כמו כן בתקופת חייו הראשונה, הוא חש חוסר אונים ולכן תחושה של חום ואהבה עשויה לסייע לו להרגיש טוב ומספיק בטוח בעולם החדש והזר לו. במשך הזמן התינוק מתחיל להגיב, הוא מתחיל לחייך, מתחיל להביט בנו, לגעת בנו, למלמל – מלמול שבמשך הזמן הופך לדיבור.

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.