fbpx

*** משלוח חינם לכל חלקי הארץ ***

תפריט

בתיאבון! חוקי שולחן שכדאי ללמד את הילדים

ארוחות הבוקר, הצוהריים והערב הפכו לקרנבל שאיבדתם את השליטה עליו? הורים יקרים, הכוח בידיים שלכם! הקניית הרגלים דורשת מכם סבלנות וחינוך מצריך מכם להיות עקביים. חשוב שתגדירו לילדיכם "כללי שולחן" ברורים התקפים לארוחות המשפחתיות בבית. בגן, הילדים קשובים להוראות הגננת והסייעת. אם כך, מדוע שהם לא יהיו קשובים לכם? אז רגע לפני שאתם מאחלים להם "בתיאבון", הגדירו גבולות ברורים.

אין מסכים בשעת האוכל

ישנם המון הורים המעידים כי בכל ארוחה משפחתית הם מארחים. בשונה מאורחים המתקבלים בברכה, האורח הקבוע הזה מציק ומטריד במיוחד. כן, אתם לא טועים, מדובר על "המסך" – של האייפד או המכשיר החכם. אחד מחוקי השולחן שחשוב לחדד בפני הילדים: בזמן הארוחה, אין מסכים. שימו לב כי בכדי להטמיע את ההתנהגות הרצויה אצל הילדים, חשוב שגם אתם תניחו את הטלפונים בצד בשעת הארוחה.

חבקו בשתי ידיים את הארוחות המשותפות, ותעלו אותן לזמן איכות עם ילדכם. המסכים? יחכו. (וגם לא, אפילו יותר טוב…).

מה ששמים בצלחת, אוכלים

אתם שמחים לראות את ילדיכם נהנים מהאוכל! וממה אתם קצת פחות נהנים? מבזבוז של אוכל. סביר כי גם אתם נאלצתם יותר מפעם אחת לזרוק כמויות אדירות של מזון, זאת לאחר שילדיכם גדשו את צלחותיהם באורז, אפונה וקציצות. חנכו את הילדים כי עליהם לאכול את כל מה שהם ששמים בצלחתם. כך, אתם מחדדים בפניהם את ערכו של המזון ומלמדים אותם להתחשב באחרים ("אם תיקח את כל האוכל מהקערה המרכזית, לאחותך לא יישאר…").

"שעת האוכל היא עכשיו. מטבחנו אינו מסעדה פתוחה"

כלל נוסף שחשוב להדגיש בפני הילדים: שעת הארוחות אינה נתונה למשא ומתן – כשכולם יושבים לאכול, אוכלים. עליכם להבין כי ההתעקשות של ילדכם שלא לאכול אתכם, אינה מקרית. כך לדוגמא: אתם אוכלים את ארוחת הערב בשעה 18.30 ובשעה 20.00 הילדים נכנסים למיטות. ילדכם הבכור, שרוצה אתכם עוד קצת זמן (או עם הטלוויזיה), טוען כי אינו רעב ולכן הוא לא רוצה לאכול.

ואז, בשעה 20.00 – שעת כיבוי האורות, ילדכם נזכר כי הוא שכח לאכול והוא רעב. כל עוד מדובר על אירוע חד פעמי, כמובן שלא קרה דבר. עם זאת, במידה ואתם מזהים דפוס חוזר, אל תחזקו אותו. כל עוד תאשרו לילדכם לאכול בשעות שנוחות לו, אתם מצייתים לחוקיו במקום שהוא יציית לחוקים שלכם ולכללי הבית.

באוכל לא משחקים. אוכל אוכלים!

וכן, גם ישנם ילדים שעבורם שעת האוכל היא שעת משחק. עליכם להגדיר גבולות ברורים באשר למה אפשר לעשות עם האוכל (לאכול אותו כמובן), ומה בהחלט אסור לעשות איתו. הילדים זורקים אחד על השני אוכל, מציירים על הצלחת בקטשופ, מורחים אותו על מזרן הפעילות לתינוק, או מכניסים שניצל אל כוס המים? אין כל ספק כי התנהגויות אלו ישעשעו אותם, אך אין להם מקום בשולחן האוכל המשפחתי (או בכלל).

הירשמו לניוזלטר וקבלו חיבוק חמים באמצעות הטבה מיוחדת שתעניק לכם

אחוז הנחה ברכישה הראשונה

* בהרשמה הינך מאשר/ת דיוור מהחברה ויכול/ה להסיר את עצמי בכל רגע.