סובלים מחרדת קורונה? לא בפני הילדים

אתם לא שולטים בחרדה, לא רוצים בה ובטח שאינכם רוצים להעביר אותה לילדכם. חרדה עלולה להיות עקשנית, לא תמיד יש עליה שליטה והיא תמיד תגיע ברגע הלא נכון. בימים אלו, ימי קורונה, רבים מדווחים על מצוקה רגשית מסוימת שהם חווים: חרדה הנובעת מהמציאות הכלכלית החדשה, חרדה בריאותית מהחשש להידבק, תחושה כללית של חוסר שליטה, מצוקה בעקבות חוסר מעש והרשימה עוד ארוכה.

המצב הנוכחי רחוק מלהיות אידיאלי, אך הנחמה היא מבצע החיסונים שיצא לדרך המאפשר לרבים להסתנוור קלות מהאור שבקצה המנהרה. עד שיוכרז הניצחון על נגיף הקורונה, חשוב שגם אתם תדעו: ילדכם רואים אתכם, שומעים אתכם ומרגישים אתכם.

שתפו אחד את השנייה בקשיים, אך לא מול הילדים

נתחיל בדבר החשוב ביותר: חשוב מאד שתשתפו זה את זו בקשיים ובחרדות המציפים אתכם בתקופה המאתגרת הזו. עם זאת, נסו להימנע ככל הניתן מ”שיחות קורונה” אל מול הילדים.

בכדי להמחיש את השפעת השיח ביניכם על הילדים, נציג בפניכם את הדוגמא הבאה: אתם חוששים מאד להידבק מהנגיף, ורק המחשבה על הידבקות בו מעוררת בכם חרדה. לכן, החלטתם כי אתם מצמצמים באופן מוחלט את המפגשים הלא חיוניים. לרוב, תצדיקו את הבחירות שלכם גם במילים, ואותן מילים מגיעות בסופו של דבר אל אוזני הילדים:

  • ●       “אני מעדיף להישאר בבית עד שהקורונה תיגמר”
  • ●       “אני לא הולך לעבודה בימים האלו. מסוכן בחוץ”
  • ●       “לא הייתי בקניון חצי שנה. זו סכנה בריאותית!”
  • ●       “אני לא ישן בלילה מהחרדות שאולי אדבק”
  • ●       “אני לא רוצה שילדי יפגוש חברים, הוא יביא את הקורונה הביתה” ועוד…

הילדים שומעים אתכם, לומדים מדבריכם שהם אינם מוגנים וחשופים בכל רגע לסכנות ממשיות. נסו ככל הניתן לשדר מולם חוסן, ולצמצם דיאלוגים שעלולים להכניס אותם למתחים מיותרים.

האם ניתן לחסוך מהילדים את “מופעי החרדה”?

שאלה מצוינת. בכדי לא להעביר חרדה, צריכים לא להיות חרדים. עם זאת, כל עוד אתם נמצאים במודעות, תוכלו לחסוך מהילדים המון ביטויים של חרדה. כך לדוגמא, עם המילים שאתם אומרים זה לזו. באפשרותכם לקבל החלטות בחדרי חדרים ולא אל מול הילדים, לשדר מולם חוסן ולא חולשה ולשקף בפניהם כי הבחירות שלכם לא נובעות מתוך פחד, אלא מתוך רצון להגן עליהם.

איך להקל סימפטומים של חרדה בזמן אמת?

תשובה חד משמעית לשאלה הזו הייתה משמחת רבים הסובלים מחרדות בעוצמות מסוימות. שחרור מתחים ולחצים יכול להתבצע בשלל דרכים, כאשר האתגר הוא למצוא את השיטה שעובדת עליכם: פעילות גופנית, מדיטציות, דמיון מודרך, מיינדפולנס ועוד. בהקשר זה של הקורונה, דרך נוספת (וקלה מאד ליישום) להפחית את החרדה היא לנסות ולצמצם את צריכת האקטואליה. חדשות המדווחות על אחוזי תחלואה, תמותה, שיעורי הדבקה בערים מסוימות והחרפת ההגבלות אינן משמחות איש, ובטח שאינן תורמות לאנשים הסובלים מחרדה בריאותית.

ומה לגבי תינוקות?

האם תינוקות יכולים להרגיש בחרדה? מחקרים רבים שנערכו בעולם מעידים שכן. כדי להעניק לרך הנולד שלכם את הסביבה הבטוחה והטובה ביותר לגדול בה, חשוב יהיה שתיצרו אוירה טובה בבית, שנקיה מחרדות. נכון, קל הרבה יותר להגיד זאת מאשר ליישם, אולם אם תבחרו לחבר אליכם את התינוק, לעשות שימוש בכרית הנקה, ולייצר מגע פיסי רציץ ובוטח – תוכלו להשרות רוגע לא רק על התינוק, אלא גם ובעיקר על עצמכם.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות